اورهال ماشین چیست؟

دیگر دوران این که خودروهای قدیمی را در یک گوشه از پارکینگ‌ها رها کنیم و بگذاریم خاک بخورند به پایان رسیده است. شما می‌توانید با اورهال ماشین ارزشی چند برابر به خودروی خود بدهید. شوینده روکش صندلی نیز به زیبایی و جلوه خودروی شما کمک می‌کند. در ادامه شما را با مفهوم اورهال و مراحل اورهال خودرو آشنا می‌کنیم.
اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین هزینه بازسازی خودروی خود را انجام دهید، یکی از اقدامات مهم مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر است که مشکل خودروی شما را به طور اساسی حل کند. در این زمینه تعمیرکار برای بازسازی خودرو به بررسی لاستیک‌ها هم می‌پردازد و می‌تواند برای براق‌تر دیده شدن لاستیک‌ها از واکس لاستیک نیز استفاده کند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

 

اورهال خودرو به چه معناست؟

اورهال خودرو یا بازسازی کامل خودرو به معنای بررسی کردن، معاینه کردن و تعمیر کردن خودرو می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی که تمام ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار داده است، در عین حال هنوز هم افرادی مشاهده می‌شوند که دنیای قدیمی خود را به دنیای مدرن امروز ترجیح می‌دهند. بسیاری از افراد به جای این که خودروی جدید خریداری کنند بازسازی کامل ماشین کرده و آن را تبدیل به یک خودروی نو می‌کنند.

اورهال خودرو به چه معناست؟

در قدم اول باید به این نکته توجه داشته باشید که خودرویی که شما قصد اورهال کردن آن را دارید، آیا ارزش این کار را دارد یا خیر. اگر خودروی شما دچار پوسیدگی و مشکلات فنی فراوانی باشد، باید هزینه زیادی را بابت اورهال ماشین در نظر بگیرید و این کار را به یک تعمیرگاه متخصص بسپارید.

اگر قصد اورهال موتور خودرو خود را ندارید؛ اما می‌خواهید لذت داشتن ماشین اورهال شده قدیمی خود را در قالبی جدید داشته باشید، با کمی جستجو و انجام دادن فیس لیفت خودرو می‌توانید خودروی  قدیمی خود را به یک ماشین نو، سرحال و نوپا کنید.

مراحل اورهال خودرو

مراحل اورهال خودرو

برای این کار باید مراحل زیر طی شود:

  1. صافکاری و نقاشی: تعمیرگاه تخصصی ابتدا صافکاری و تعویض قطعات مورد نیاز بدنه و نهایتاً نقاشی حرفه‌ای با اتاق رنگ انجام می‌دهد. در روش‌های اورهال که مبتنی بر PDR است موج‌های ریز هم گرفته می‌شود، قطعات بدنه نیز چون در کوره رنگ می‌شوند مانند بدنه فابریک خودرو کیفیت و جلا دارند.
  2. مکانیکی (تعمیر اساسی موتور خودرو): مکانیکی تخصصی به منظور اورهال خودرو، خدمات تعمیر اساسی موتور برای انواع ماشین‌های ایرانی، چینی و ژاپنی انجام می‌گیرد. در بازسازی کلی (اورهال) در گام دوم ارائه خدمات مکانیکی موتور انجام می‌گیرد و کار با ضمانت صورت می‌گیرد.
  3. تعمیر جلوبندی و زیر بندی: زیربندی خودرو در اورهال در گام سوم انجام می‌شود، به این منظور تمامی بوش‌ها و سیبک‌ها، قرقری فرمان و اکسل بررسی، تراشکاری و در صورت نیاز تعویض می‌شوند.
  4. تعمیرات برقی و باطری‌سازی خودرو: تعمیرکار با کمک هولدینگ کاراک خدمات برق خودرو و باطری‌سازی را برای انواع خودروها ارائه می‌کند.
  5. تعمیر صندلی و اگزوز خودرو: در گام پنجم ابری صندلی‌ها سرویس و اگزوز ترمیم و یا تعویض می‌گردد. این گام از اورهال از اهمیت بالایی برخوردار است.
  6. صداگیری قطعات اتاق و داشبورد: دلایلی مانند نصب غیراصولی سیستم‌ها یا برخورد شدید بر روی دست‌اندازها می‌توانند باعث ایجاد سرو صداهای اضافی شوند. صداگیری انواع قطعات اتاق مانند داشبورد، رودری، ستون، طاقچه، سقف و سانروف به عنوان گام ششم در اورهال خودرو انجام می‌شود.
  7. صفرشویی و نظافت خودرو: صفر شویی همه قطعات اتاق و بدنه مانند داشبورد، طاقچه، ستون، سقف، دور تا دور بدنه بیرونی به عنوان گام نهایی انجام می‌گیرد.

انواع اورهال ماشین

 

محصولات هافنر

انواع اورهال ماشین

اورهال ماشین را به طور کلی می‌توان به دو دسته اورهال نصفه خودرو، و اورهال کامل خودرو تقسیم کرد که به شرح زیر می‌باشد.

اورهال نصفه:

اورهال نصفه زمانی انجام می‌شود که نیازی نیست کل موتور خودرو از آن خارج شود؛ بخش بالایی موتور باز شده و قطعات لازم تعویض و بررسی می‌شوند. قطعات متداول جایگزین شده در طول این نوع اورهال شامل سر سیلندر و واشر سر، سوپاپ‌ها، مهر و موم سوپاپ، پیچ‌های سیلندر و بازوی راکر می‌شود.

اورهال کامل موتور خودرو:

این نوع اورهال زمانی انجام می‌شود که موتور خودرو را باید کامل از آن جدا کرد. این فرآیند به زمان و کار بیشتری برای تکمیل نیاز دارد؛ به همین دلیل است که هزینه آن بیشتر از نوع اول است. قطعات متداول تعویض شده در طول اورهال کامل خودرو شامل میل لنگ، رینگ‌ها و میله‌های پیستون، بلوک موتور، یاتاقان‌ها، مجموعه تسمه تایم، زنجیر و سایر قطعات ضروری می‌شود.

چه زمانی باید فیس لیفت خودرو انجام داد؟

فیس لیفت ماشین به معنای انجام خدمات و اقداماتی است که منجر به تغییرات در طراحی، ویژگی‌های داخلی خودرو یا ارتقای فنی خودرو می‌باشد. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که هدف از اورهال خودرو یا بازسازی خودروی کلاسیک و قدیمی چیست؟ امروزه ساختن یک خودروی جدید، فرآیند هزینه بری برای تولیدکنندگان می‌باشد و به همین علت بسیاری از شرکت‌ها سعی بر این دارند که با انجام خدمات فیس لیفت تغییراتی کوچک در ظاهر خودروها ایجاد کنند که این تغییرات شامل قطعاتی مانند چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره می‌شود، که تولیدکنندگان با این تغییرات در نهایت محصولی متفاوت را به بازار عرضه می‌کنند.

چه زمانی باید فیس لیفت خودرو انجام داد

کلام آخر

در این مقاله به توضیحات مفاهیمی در مورد این که اورهال خودرو به چه معنا است و مراحل آن کدام‌اند و فیس لیفت خودرو پرداختیم. گفته شد که برای انجام اورهال خودرو، یا بازسازی کامل موتور باید هزینه و وقت زیادی را صرف کنید. شما می‌توانید با رفتن به یک تعمیرگاه معتبر و مطمئن که توسط افراد مجرب و کارشناسان متخصص اداره می‌شوند و دارای چندین سال سابقه کار هستند، مراجعه کنید و از خدمات ارزنده‌ای که در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند بهره‌مند شوید. در پایان امیدواریم که خواندن این مطالب برای شما مفید فایده واقع ‌شده باشد.

مقالات دیگر هافنرواش

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x