راه های رفع آفتاب سوختگی ماشین

در کارخانه‌های تولیدکننده خودرو روی رنگ خودرو از یک لایه محافظ یا کلیر  استفاده می‌کنند که زیبایی رنگ خودرو را افزایش داده و از همه مهم‌تر رنگ را در برابر اشعه UV که از نور خورشید ساطع می‌شود، محافظت می‌کند. اما این لایه محافظ نیز طول عمر زیادی ندارد و اگر خودرو خود را در روزهای گرم سال در فضای باز پارک کنید، این لایه از بین رفته و ممکن است شاهد آفتاب سوختگی ماشین شوید. در این مقاله بیشتر در مورد نحوه رفع آفتاب سوختگی ماشین و دلایل بروز آن صحبت خواهیم کرد:

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

 

آفتاب سوختگی رنگ ماشین به چه معناست؟

ایران در موقعیت جغرافیایی قرار دارد که جزو کشورهای گرم محسوب می‌شود. در ایران همه ما روزهای بسیار گرمی را در تابستان تجربه می‌کنیم. نور خورشید با تمام محاسنی که دارد، دارای اشعه بسیار قوی UV است که قدرت تخریب‌کنندگی بسیار زیادی دارد. همه ما اگر عینک دودی می‌زنیم و یا از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنیم، به دلیل فرار از این اشعه است. UV تنها برای انسان مضر نیست بلکه تأثیر بسیار زیادی در رنگ اشیا مخصوصاً خودروها دارد. اشعه UV در مدت کوتاهی می‌تواند لایه محافظ رنگ خودرو را از بین ببرد و در ادامه رنگ خودرو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به مرور رنگ نیز از بین رفته و فلز خودرو نمایان می‌شود. زمانی که رنگ خودرو ماشین در حال از بین رفتن است، اصطلاحاً گفته می‌شود، ماشین آفتاب سوخته شده است.

جدیدترین محصولات شوینده خودرو در مدل های متنوع و مناسب هر نوع خودرو، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تک و عمده از شماره 02122339560

ترمیم آفتاب سوختگی رنگ ماشین

اگر از جمله افرادی هستید که خودروتان را در محیط و فضای باز پارک می‌کنید، باید بیشتر از دیگر افراد نسبت به آفتاب سوختگی اتومبیل حساس باشید. اگر قبل از رسیدن آفتاب سوختگی به لایه رنگ خودرو برای رفع آن اقدام کنید، می‌توانید از خدمات رفع آفتاب سوختگی ماشین بدون رنگ تعمیرکاران استفاده کنید. در این روش تعمیرکار می‌تواند به کمک پولیش‌کاری مقداری از آفتاب سوختگی را از بین ببرد. ممکن است قبل از پولیش‌کاری خودرو را به کمک براق کننده بدنه خودرو جرم‌گیری کرده و برای پولیش آماده کند.

اما اگر این مشکل به قدری وخیم شده باشد که به صورت کلی رنگ خودرو از بین رفته باشد، تنها روش برای رفع این مشکل رنگ کردن خودرو است که هزینه‌های خود را دارد. از این رو بهتر است قبل از اینکه مشکل حاد شود برای ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو اقدام کنید.

 

جلوگیری از آفتاب سوختگی ماشین

با اینکه ما دلیل آفتاب سوختگی را تنها در تخریب‌کنندگی اشعه UV خورشید می‌دانیم اما آلودگی هوا، باران‌های اسیدی و … نیز تأثیر مخربی روی لایه محافظ و رنگ خودرو دارند. حتماً شما هم شنیده‌اید که بهترین درمان، پیشگیری است از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از این مشکل موارد زیر را انجام دهید:

  • در روزهای بسیار گرم تابستان خودرو خود را در فضای باز پارک نکنید.
  • بهتر است به صورت مرتب و مخصوصاً بعد از روزهای بارانی در شهرهای آلوده، خودرو را بشویید.
  • استفاده از محصولاتی مانند شامپو تاچلس خودرو در کارواش‌ها برای شستشوی بهتر و رفع آلودگی‌های محیطی پیشنهاد می‌شود.
  • در روزهای که نورخورشید قدرت بیشتری دارد و یا احتمال بارش باران وجود دارید از یک روکش روی خودرو استفاده کنید. این روکش می‌تواند یک پارچه برزنتی باشد که به وفور در بازار یافت می‌شود و یا اینکه استفاده از سرامیک بدنه که به مدت طولانی‌تری از بدنه خودرو در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند، پیشنهاد بسیار بهتری است.

 

ترفندهای رفع آفتاب سوختگی ماشین

اگر آفتاب سوختگی خودرو شما در مراحل اولیه باشد و به تازگی با این مشکل مواجه شوید، می‌توانید با چند ترفند ساده به صورت سطحی این مشکل را رفع نمایید. یکی از این ترفندها استفاده از خمیر دندان برای آفتاب سوختگی چراغ ماشین است. از دیگر ترفندها موارد زیر را می‌توان نام برد:

رفع آفتاب سوختگی ماشین با خمیر دندان

رفع آفتاب سوختگی ماشین با خمیر دندان برای از بین رفتن ماتی و کدری چراغ خودرو کاربردی است. برای این کار می‌توانید خمیردندان را با دست روی چراغ خودرو بمالید و سپس به کمک یک مسواک به خوبی خمیر دندان را روی چراغ خودرو بکشید. دقت کنید فشار دستتان متناسب باشد. حال مقداری آب گرم روی چراغ بریزید و شاهد شفاف و زیبا شدن چراغ‌ها باشید.

 

آفتاب سوختگی پلاک ماشین

متاسفانه هیچ راه حلی برای پلاک خودرویی که سوخته باشد وجود ندارد. به همین دلیل قبل از اینکه سوختگی افزایش یابد و باعث دیده نشدن اعداد شود، خودرو را در فضای مسقف پارک کنید، از محافظ‌های پلاک خودرو استفاده کنید و از یک پوشش مقاوم در روزهای گرم سال استفاده کنید.

 

محصولات هافنر

مواد جهت رفع آفتاب سوختگی ماشین

اگر میزان آفتاب سوختگی در سطح خودرو ناچیز و قابل رفع باشد تنها ماده مورد نیاز برای رفع رفع آفتاب سوختگی ماشین با نانو، مواد پولیش خودرو است. اما در صورتی که سطح سوختگی در حد ترمیم نباشد، خودرو برای رنگ آماده می‌شود.

 

کلام آخر

آفتاب سوختگی از جمله مشکلات شایع در ایران است. دلیل این امر کافی نبودن تعداد پارکینگ‌ها، کیفیت پایین خودروی ایرانی و همچنین گرم بودن تابستان‌ها در این کشور است. لذا در صورتی که توجه کافی به این مشکل نداشته باشید، در کوتاه مدت شاهد بروز این مشکل خواهید بود. فروشگاه اینترنتی هافنر، مجموعه کاملی از انواع محصولات مراقبت از خودرو ارائه می‌دهد.

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمد رضا
1 سال قبل

الان که تابستونه آفتاب سوختگی ماشین خودش یه معضله. ولی ترفندهایی که معرفی کردید خوب بود

موحدی
1 سال قبل

آفتاب سوختگی پلاک ماشین دیگه چاره ای نداره…

2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x