لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی؟

لاستیک ایرانی بهتر است یا لاستیک خارجی

 

شاید برایتان سوال باشد که لاستیک چینی یا ایرانی؟ یکی از راه‌های بهبود کیفیت رانندگی این است که به موقع لاستیک‌های خودروی خود را تعویض نماییم. راه‌های متعددی برای تشخیص زمان تعویض لاستیک‌های خودرو وجود دارد که ساده‌ترین آن‌ها مشاهده مشکلات ظاهری لاستیک‌ها است. وجود پارگی، قاچ خوردگی، باد کردن لاستیک و وجود تورم در آن می‌تواند از واضح‌ترین علائمی باشد و به شما گوش زد می‌کند که موقع تعویض لاستیک‌ها رسیده است.

طبق نظر کارشناسان فنی امروزه تولیدکنندگان لاستیک بسیاری در جهان وجود دارند و لاستیک‌هایی تولید می‌کنند که بتواند عملکرد و کیفیت سواری خودرو را افزایش بدهند. ما هم در کشور ایران چند شرکت تولیدکننده لاستیک داریم که تایرهای تقریباً با کیفیتی را تولید می‌کنند. از آنجایی که این تایرها در کشور خودمان تولید می‌شوند قیمت مناسبی دارند. برای همین باعث شده بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی تمایل زیادی به خرید لاستیک ایرانی داشته باشند.

 

«برای خرید واکس داشبورد  با بهترین کیفیت و قیمت، کلیک نمایید»

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

 

از با کیفیت‌ترین برندهای تایر ایرانی در پاسخ به سوال لاستیک ایرانی یا خارجی می‌توان به لاستیک بارز، کویر تایر، تایر دنا، اشاره کرد که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند. اگر بخواهیم به بهترین لاستیک‌های خارجی موجود در ایران اشاره کنیم، باید ابتدا به سراغ لاستیک کره‌ ای هانکونک، یا یوکوهاما ساخت ژاپن، کومهو و نکسن برویم. برندهای ساخت چین و تایوان هم در ایران موجود هستند که از میان آن‌ها می‌توان به فانزیون اشاره کرد.

جدیدترین محصولات شوینده خودرو در مدل های متنوع و مناسب هر نوع خودرو، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تک و عمده از شماره 02122339560

عمر لاستیک ایرانی و لاستیک خارجی

لاستیک ایرانی و خارجی از تاریخ انقضای یکسانی برخوردار اند که سه سال بعد از تاریخ تولید اعلام شده است. البته با توجه به حمل و نقل تایرها از خارج کشور باید این نکته را در نظر داشت که لاستیک خارجی که تهیه می‌کنید کهنه نباشد به خاطر زمانی که صرف شده تا به دست شما برسد. برای همین مسئله است که بسیاری از افراد لاستیک‌های ایرانی تهیه می‌کنند.

طبق نظر کارشناسان فنی خودرو کیفیت تایرهای ایرانی تفاوتی با تایرهای خارجی موجود در بازار ایران که می‌توان از آن‌ها برای خودروهایتان استفاده کنید ندارند. در زمان خرید لاستیک حتماً باید به تاریخ تولید تایر دقت کرد تا اشتباهاً لاستیک کهنه و تاریخ گذشته خریداری نکنیم. روش‌های زیادی برای افزایش طول عمر لاستیک ایرانی یا خارجی وجود دارد؛ اما یکی از این روش‌ها استفاده از واکس لاستیک است. این محصول علاوه بر زیباسازی لاستیک آن را در برابر اشعه UV محافظت می‌کند.

 

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک ایرانی و لاستیک خارجی

وقتی زمان انتخاب بین لاستیک ایرانی یا خارجی می‌رسد، اکثر اوقات بودجه ما به جای ما تصمیم می‌گیرد؛ اما بهتر است بدانید که کارشناسان فنی خودرو با انجام تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده‌اند که لاستیک ایرانی و لاستیک خارجی از نظر سطح کیفی و سلامت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. حتی در بسیاری از مواقع تایرهای ایرانی نسبت به تایرهای خارجی عملکرد بهتری دارند. دلیل آن معمولاً تاریخ تولید نزدیک است که به معنی تازه بودن لاستیک‌های ایرانی است.

اگر از لاستیک توقع عملکرد هندلینگ و چسبندگی خوب دارید و می‌خواهید در هر شرایط آب و هوایی رانندگی خوب و با کیفیتی داشته و در عین حال از حداکثر کارایی خودروی خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از لاستیک‌های خارجی است. اما این پیشنهاد دلیل بر نداشتن این ویژگی‌ها در لاستیک‌های ایرانی نیست و لاستیک‌های تولید داخلی هم از این ویژگی‌ها بهره‌مندند.

مقایسه لاستیک خارجی و ایرانی

لاستیک‌های خارجی مزایای زیادی دارند چون که تولیدکننده‌ای خارجی برای هر مدل از تایرهای خود تست‌ها و شبیه‌سازی‌های زیادی انجام می‌دهند. آن‌ها لاستیک‌های طراحی شده را در هر نوع شرایط آب و هوایی و جاده‌ای تست می‌کنند تا از عملکرد و ایمنی لاستیک‌های خود مطمئن شوند.

برای مثال شرکت لاستیک (نکسن) مسیری سخت را برای آزمایش تایرهای خود ساخته است و هر لاستیک را قبل از اینکه معرفی کند تحت آزمایش و تست‌های سختی قرار می‌دهد. تا این گونه از عملکرد و کارایی لاستیک‌های طراحی شده اطمینان خاطر پیدا کنند. انجام این نوع تست‌ها خیال مصرف‌کننده را هم از نظر عملکرد و کارایی راحت می‌کند؛ اما متأسفانه یکی از معایب لاستیک‌های تولید شده در کشور ما این است که شرکت‌های ایرانی چنین تست‌ها و تحقیقاتی را خیلی کم انجام می‌دهند و معمولاً با خرید قالب‌های طراحی شده توسط شرکت‌های خارجی اقدام به تولید تایر می‌کنند. آن ها معمولاً تحقیقی برای ساخت مواد جدید برای تولید لاستیک جدید هم انجام نمی‌دهند؛ اما از آنجایی که قیمت مناسبی دارند اغلب توسط ایرانی‌ها انتخاب می‌شوند.

 

نکات مهم خرید لاستیک

 

نکات مهم هنگام خرید لاستیک

لاستیک خودرو تنها قسمتی از ماشین است که موقع حرکت کردن با زمین در تماس است از طرفی هم تحمل وزن خودرو را به عهده دارد؛ بنابراین درست انتخاب کردن یک لاستیک با کیفیت در رانندگی خوب مؤثر است. از جمله نکاتی که در زمان خرید لاستیک ایرانی و چینی باید مد نظر باشد موارد زیر از اهمیت بیشتری برخوردار است:

  • سرعت مجاز که می‌توانید با لاستیک داشته باشید
  • سایز لاستیک
  • بار مجاز که لاستیک قادر به تحمل آن است
  • چک کردن تاریخ تولید لاستیک در هنگام خرید
  • حداکثر فشار باد لاستیک
  • مقاومت حرارتی که با حروف A، B و C نشان داده می‌شود.
  • چسبندگی لاستیک که نشان از قابلیت توقف خودرو در جاده‌های خیس را نشان می‌دهد.
  • زمان ساییدگی خودرو
  • ترکیبات سازنده لاستیک

محصولات هافنر

مزایای لاستیک چینی

در بازار تجهیزات خودرو، لاستیک یکی از محصولاتی است که دارای تنوع زیادی در سایز، طرح و برندهای سازنده می‌باشد. این باعث می‌گردد مصرف‌کنندگان در زمان انتخاب و خرید کمی دچار تردید شوند. لاستیک چینی به جهت برخورداری از کیفیت مطلوب و همین‌طور قیمت مناسب در بازار جز پرفروش‌ترین لاستیک‌ها به شمار می‌آیند. این یکی از مزایای لاستیک چینی است که می‌تواند انتخابی عالی برای خودرو شما باشد. اگر بخواهیم بین لاستیک چینی یا ایرانی یک گزینه ایده‌آل را انتخاب کنیم باید گفت که همه محصولات چینی خوب نیستند اما همه آن‌ها هم بد نیستند. بهتر است در میان برند چینی به سراغ بهترین برندها بروید. برای مثال بریجیستون خط تولید خود در چین را با نام FUZION راه‌اندازی کرده و محصولاتش به همان اندازه با کیفیت هستند.

معایب لاستیک چینی

همه ما با شنیدن نام یا محصولات چینی به یاد کیفیت بد این محصولات و قیمت ارزان آن می‌افتیم ولی می‌توان گفت که همیشه هم شرایط به یک صورت نیست و لاستیک چینی نیز همانند هر لاستیک دیگری که تولید می‌شوند از مزایا و معایبی بر خوردار است. لاستیک‌های چینی که توسط برندهای ناشناخته و نا معتبر تولید می‌شوند اغلب کیفیت خوبی ندارند اما ارزان قیمت هستند. پس اگر روزی بین انتخاب لاستیک ایرانی یا چینی ارزان قیمت دو دل بودید، حتماً لاستیک ایرانی را انتخاب کنید. لاستیک‌های چینی ارزان قیمت، طول عمر پایینی داشته و به سرعت ساییده می‌شوند.

مزایای لاستیک ایرانی

برندهای ایرانی اغلب تولیداتی با کیفیت یکسان تولید می‌کنند اما ویژگی محصولات مختلف آن‌ها با هم متفاوت است. از جمله مزایای خرید لاستیک ایرانی قیمت مناسب آن نسبت به برندهای خارجی است. از نظر تاریخ تولید به محصولات ایرانی اعتماد بیشتری است. این محصولات در برابر برندهای بی کیفیت و ارزان چینی ویژگی‌های ممتاز بیشتری دارند.

 

مزایای لاستیک ایرانی

معایب لاستیک ایرانی

شرکت‌های تولیدکننده لاستیک در ایران با هرگونه نام تجاری و برندی که هستند تمرکز چندانی روی انجام تست‌های گوناگون مانند شرایط آب و هوایی مختلف و یا شرایط سخت جاده‌ای ندارند؛ در حالی که برندهای تولیدکننده خارجی برای طراحی و تولید لاستیک‌های خود از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین فناوری‌ها در زمینه تولید تایر استفاده می‌کنند. این برندها هزینه زیادی برای توسعه و تحقیق بر روی یک مدل از لاستیک پرداخت می‌کنند تا تایرهای تولید شده بهترین عملکرد و کارایی را داشته باشند و علاوه بر این ویژگی‌ها، ایمنی خودرو و سرنشینان هم به خوبی حفظ شود. به عنوان مثال شرکت لاستیک Kumho مراکزی را در کشورهای اروپایی و آمریکایی تأسیس کرده تا از دانش فنی دانشجویان در زمینه تولید و ساخت لاستیک در این کشورها استفاده کند.

 

کلام آخر

در پایان نتیجه می‌گیریم که اگر لاستیک‌های خارجی قیمت بالایی دارند از کیفیت و کارایی بالایی هم برخوردار هستند که خود این موضوع اهمیت زیادی در بالا رفتن عملکرد خودرو و طول عمر بیشتر تایرها دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود در طولانی مدت هزینه بیشتری که کرده‌اید جبران شود. چون با استفاده از لاستیک‌های خارجی هزینه‌های شما برای تعمیر جلوبندی خودروی‌تان بسیار کم‌تر می‌شود. در مقابل لاستیک ایرانی در برابر برندهای نا معتبر چینی کیفیت بهتری دارد. در صورتی که تمایل دارید طول عمر لاستیک خودرو خود را افزایش دهید می‌توانید از محصولات شستشو و واکس لاستیک هافنر کمک بگیرید.

مقالات دیگر هافنرواش

3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x