علت باد گرم کولر ماشین

با روشن کردن کولر خودرو، انتظار داریم هوای داخل ماشین خنک و مطبوع بشود. البته در اغلب موارد هم این‌طور است اما گاهی همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. درست یکی از روزهای داغ تابستان باد گرم کولر ماشین به جای باد خنک هوای گرم را وارد ماشین می‌کند. این مشکل جدی است که باید بلافاصله برطرف شود. معمولاً موقع سرویس خودرو وضعیت کولر هم بررسی می‌شود. در ادامه به بررسی علت باد گرم کولر ماشین می‌پردازیم.
توصیه می‌شود در صورت نیاز، برای جلوه و زیبایی خودروی خود از واکس داشبورد خودرو نیز استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

 

علت باد گرم کولر ماشین چیست؟ یا این که علت باد گرم کولر ماشین در ترافیک چیست؟ به طور معمول با روشن کردن و تنظیم دمای کولر خودرو انتظار می‌رود که هوای داخل ماشین خنک شود. میزان خنک بودن باد کولر و دمای هوای درون خودرو بستگی به کیفیت کولر و کارایی آن دارد. صرف نظر از برندهای مختلف در همه خودروها حداقل انتظار این است که کولر باد گرم نزند. گاهی بنابر دلایلی کارایی کولر دچار مشکل می‌شود و به جای باد خنک، هوای گرم وارد اتومبیل می‌کند. برای پیدا کردن دلیل باد گرم کولر ماشین لازم است تا به یک مکانیک خودرو مراجعه کنید در سرویس کولر خودرومی توان همه ایرادات احتمالی را تشخیص داد.

علت سرد و گرم شدن کولر ماشین

تغییر و نوسان در شدت باد کولر می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد. از عوامل داخلی سیستم کولر گرفته تا عوامل خارجی نظیر باتری، دریچه‌ها و غیره در این بخش به برجسته‌ترین عوامل در این خصوص می‌پردازیم و آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

علت سرد و گرم شدن کولر ماشین

  1. خرابی فن‌های کندانسور
  2. وجود آلودگی و کثیفی کندانسور و اپراتور
  3. رانندگی با سرعت بالا
  4. اختلال و نقص در بخش‌های الکتریکی
  5. تمیز نبودن و فرسودگی فیلترها
  6. عدم اتصال دقیق، شل بودن یا سفت بودن بست‌های کولر
  7. نشت گاز کولر و یا خالی شدن آن
  8. تنظیم دریچه‌های کولر
  9. خراب بودن کمپرسور کولر
  10. نقص فنی در سنسور فشار گاز

علت باد گرم کولر 206

با شروع فصل گرما اولین آپشنی که از خودرو به فکر سرنشینان خودرو می‌رسد استفاده از کولر است. اولین چیزی که به ذهن همه می‌رسد این است که شارژ گاز کولر باید انجام شود. در این بخش مواقعی که نیاز به شارژ گاز کولر است را برای شما بیان می‌کنیم.

  1. بعد از تصادف خودرو نشتی گاز کولر خودرو را چک کنید. اگر گاز کم کرده باشد اول محل نشتی را تعمیر کنید و سپس کولر را شارژ کنید.
  2. در خودروی پژو 206 اگر گاز کولر کم باشد از دریچه‌های کولر یک سمت خودرو باد سرد می‌زند و از دریچه‌های سمت دیگر باد گرم می‌زند.
  3. اگر احساس کردید دمای مایع خنک‌کننده موتور وقتی کولر روشن است از حد مجاز بالاتر می‌رود، فن خودرو را چک کنید. اگر فن دور بالا کار نکرد به این معنی است که خودروی شما نیاز به شارژ گاز کولر دارد.
  4. در زمان روشن کردن دکمه AC کمپرسور کولر شروع به کار می‌کند که با شروع کار کردن کولر صدای تیک از کمپرسور شنیده می‌شود که از صحت ارتباط الکترونیکی کولر شما خبر می‌دهد. اگر این صدا را نشنیدید علاوه بر گاز کولر مواردی دیگر مثل BSI خودروی 206 شما هم باید چک شود.

محصولات هافنر

علت باد گرم کولر دنا

به اطلاع کلیه نمایندگی‌های مجاز می‌رسانیم در صورت مراجعه خودروی دنا با ایراد سیستم کولر مطابق موارد زیر اقدام نماید.

  1. با اتصال دستگاه عیب‌یاب از طریق منوی مالتی پلکس خودروی دنا وارد نودFN و گزینه Actuator شوید و اقدام به Actuator Test کمپرسور کولر نمایید. در صورت فعال شدن کمپرسور قطعه کمپرسور و نود FN سالم است.
  2. سپس با ورود به منوی Parameter information وضعیت گزینه Air condition SW را با فعال و غیر فعال کردن کلید AC کنترل کنید. در صورت عدم مشاهده تغییرات هم زمان با فعال کردن کلید AC به مرحله سه بروید.
  3. وضعیت کانکتور اتصال دسته سیم بخاری به دسته سیم داشبورد را از لحاظ برقراری صحیح ارتباط شل نبودن کنترل نمایید. پس از رفع ایراد و اصلاح اتصال کانکتور ضروری است به منظور عدم تکرار ایراد دو انتهای کانکتور را به وسیله بست به یکدیگر محکم نمایید.

 

علت داغ شدن کمپرسور کولر خودرو این است که کمپرسور به عنوان قلب سیستم مدرن AC اتومبیل در نظر گرفته شده است. کمپرسور همان چیزی است که مبرد را در سرتاسر لوله‌ها، شلنگ‌ها و دستگاه‌های به هم پیوسته هدایت می‌کند. بدون آن انتقال گاز کولر به سایر قسمت‌ها غیر ممکن است. علت قطع شدن باد کولر ماشین مربوط به کمپرسور است.

 

چگونه بفهمیم گاز کولر ماشین کم شده؟

 

چگونه بفهمیم گاز کولر ماشین کم شده؟

اصلی‌ترین عامل در سیستم خنک‌کننده خودرو، گاز کولر یا همان گاز مبرد است. فشرده‌سازی و انتقال این گاز توسط کمپرسور و کندانسور انجام می‌شود که دلیل ایجاد هوای سرد است. کم شدن گاز کولر ماشین علائم و نشانه‌های گوناگون دارد. آگاهی از این نشانه‌ها کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر نسبت به شارژ کولر خودروی خود اقدام کنید. اگر شما هم احساس می‌کنید گاز کولر خودرو کم شده است و کولر خودرو به خوبی خنک نمی‌شود، به توصیه‌های زیر عمل کنید.

 

  1. کاهش توان خنک‌کنندگی کولر رایج‌ترین علامت کم شدن گاز کولر ماشین
  2. وارد شدن ضربه به بدنه کولر
  3. فرسودگی لوله‌های کندانسور
  4. بروز نشتی در سیستم خنک‌کننده

 

کلام آخر

کولر خودرو از جمله اجزایی است که عملکرد آن تأثیر مستقیمی در رضایت رانندگان و سرنشینان خودرو دارد. تغییر در شدت و کم و زیاد شدن سرمای کولر ماشین علل مختلفی دارد که در این مطلب به بررسی تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. خرابی فن‌ها، نقص در تأسیسات الکترونیکی، انسداد مسیرهای ارتباطی، اتصالات و نشت گاز کولر از برجسته‌ترین آن‌ها است.

 

 

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x