دلایل روشن شدن چراغ ترمز دستی

در این مطلب تصمیم داریم به صورت جزئی علت روشن شدن چراغ ترمز دستی در حین حرکت را شرح دهیم. خودرو از جمله کالاهایی است که از ملزومات بسیار زیادی تشکیل شده که نتیجه فعالیت درست و بهینه این اجزاء، منجر به حرکت مطلوب اتومبیل می‌شود. از جمله این لوازم، چراغ ترمز دستی است که بر خلاف ظاهر ساده، با عملکرد خود، از خطرات احتمالی سنگینی جلوگیری می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید. چرا که آگاهی از این علل، در نحوه عملکرد ماشین شما بسیار مطلوب و کارآمد خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

 

دلایل روشن شدن چراغ ترمز دستی

ترمز دستی یکی از سیستم‌های مهم اتومبیل است که همانند سایر قطعات، نقش حائز اهمیتی در بازدهی مطلوب آن دارد. شاید در نگاه اول، ترمز دستی یک اهرم ساده باشد که می‌توان به راحتی از طریق آن اتومبیل را نگه داشت. در حالی که استفاده از آن دارای اصول خاصی است که اگر رعایت نشود، فشار زیادی به گیربکس وارد می‌شود و در نهایت، آسیب جدی آن را به دنبال خواهد داشت.

جدیدترین محصولات شوینده خودرو در مدل های متنوع و مناسب هر نوع خودرو، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تک و عمده از شماره 02122339560

در واقع، این مزیت را دارد که باعث می‌شود شما خودرویتان با خیال راحت در سراشیبی پارک کنید. همچنین مانع از وارد شدن فشارهای احتمالی به گیربکس می‌شود.

هنگامی که ترمز دستی را جهت نگه داشتن خودرو می‌کشید، در این موقعیت، ترمز‌های عقب به واسطه سیمی که به آن‌ها متصل است، فعال می‌شوند. سوئیچ موجود در کنار سیم، بعد از بررسی وضعیت ترمز دستی، شرایط را از طریق چراغ تعبیه شده در صفحه آمپر به راننده نشان می‌دهد. ترمز دستی باید فقط هنگامی که بالا است چراغش روشن باشد در غیر این صورت، حتما دچار ایراداتی است. در ادامه عوامل موثر بر روشن شدن چراغ ترمز دستی را شرح خواهیم داد. همچنین در صورت نیاز به خرید واکس لاستیک ماشین با کیفیت کلیک نمایید.

 

عوامل تاثیرگذار بر روشن شدن چراغ ترمز دستی ماشین

عوامل تاثیرگذار بر روشن شدن چراغ ترمز دستی

زمانی که چراغ ترمز دستی خاموش نمی‌شود، می‌تواند هشداری برای بروز مشکل در آن باشد. مواردی که می‌توان علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی باشد عبارتند از:

1. صدمه دیدن سوئیچ ترمز دستی

یکی از علل می‌تواند خراب شدن سوئیچی باشد که در کنار ترمزهای عقب قرار گرفته است. برای مطمئن شدن از سالم بودن سوئیچ، می‌توانید هنگامی که ترمز دستی پایین است، اهرم را تکان دهید اگر چراغ حتی برای مدتی هر چند کوتاه خاموش شد یا چشمک زد،‌ به احتمال زیاد ایراد از سوئیچ است که در این صورت باید تعویض شود. این چراغ حتی زمانی که ماشین در حال حرکت است می‌تواند روشن شود.

2. پایین نبودن ترمز دستی به طور کامل

اگر ترمز دستی به طور کامل پایین نباشد به سیستم ترمز دستی فشار وارد می‌شود که همین امر روشن شدن چراغ را به دنبال خواهد داشت. بنابراین قبل حرکت از پایین بودن ترمز دستی مطمئن شوید.

محصولات هافنر

3. اشکال در ترمزها

در برخی مواقع، حتی بعد از بررسی سیم و سوئیچ، باز هم مشاهده می‌کنید که چراغ ترمز دستی روشن است که در این حالت احتمالا ایراد از ترمزهاست که باید سریعا مورد بازبینی قرار گیرند.

 

پایین بودن سطح روغن ترمز و روشن شدن چراغ آن

4. پایین بودن سطح روغن ترمز

از دیگر علت‌هایی که می‌تواند منجر به این اتفاق شود، استاندارد نبودن سطح روغن ترمز است. در واقع، اگر روغن ترمز کم باشد، سطح روغن در پیچ‌ها جا به جا می‌شود که همین اتفاق روشن و خاموش شدن چراغ ترمز دستی را در پی دارد.

5. خرابی سنسور سطح روغن ترمز دستی

سنسور قطعه‌ای است که معمولا درون مخزن روغن ترمز یا بر روی در آن مخزن قرار دارد. این سنسور در اصل کار تشخیص سطح روغن را بر عهده دارد. بنابراین در صورتی که دچار آسیب شود کارایی ترمز دستی نیز دچار اختلال می‌شود که در نتیجه علائم این ایراد، روشن شدن چراغ ترمز دستی است.

6. تنظیم نبودن فشار روغن

در صورتی که فشار روغن تنظیم نباشد ممکن است یکی از ترمز‌ها سفت‌تر شود و قوی‌تر از دیگری عملیات ترمزگیری بگیرد و در نتیجه، اتومبیل به یک سمت کشیده ‌شود. در پی این عملکرد، چراغ ترمز دستی نیز روشن می‌شود.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی هنگام ترمز گرفتن

در بالا به تمام مواردی که می‌تواند علت روشن شدن چراغ اخطار ترمز دستی باشد به طور کامل اشاره کردیم. بنابراین در صورت روشن شدن چراغ کلیه عوامل گفته شده را مورد بررسی دقیق قرار دهید چرا که کوچک‌ترین سهل‌انگاری می‌تواند ایمنی شما و خودرویتان را در معرض خطرات جبران ناپذیر قرار دهد.

بنابراین چه در حال رانندگی و چه به محض حرکت دادن اتومبیل، اگر با روشن شدن چراغ ترمز دستی مواجه شدید،‌ بهتر است که این هشدار را جدی بگیرید و تمام مشکلات احتمالی را در نظر بگیرد و تا زمانی که آن‌ها را برطرف نکردید از ماشین استفاده نکنید.

 

در پایان

در این مقاله مباحثی درباره علت روشن شدن چراغ ترمز دستی ارائه شد که به طور حتم مطالعه آن‌ می‌توانید در کارایی بهینه خودروی شما مفید باشد. ضمن اینکه در فروشگاه هافنر مواد شوینده مرغوبی موجود است که بهره بردن از آن‌ها بدون شک در حفظ کیفیت و طول عمر ملزومات اتومبیل شما تاثیرات ویژه‌ای خواهد داشت.

مقالات دیگر هافنرواش

3.8 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x