آب بندی ماشین

به طورکلی به آماده شدن موتور و قطعات آن برای استفاده در طولانی مدت آب بندی ماشین می‌گویند. آب بندی‌های ماشین باتوجه به نوع و مدل‌های خودرو متفاوت است و برای سلامت خودرو ضروری است. این کار باعث می‌شود که در هزینه‌ها صرفه جویی شود. با انجام آب بندی قطعات خودرو با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. در صورت تمایل به خرید واکس داشبورد ماشین با بهترین کیفیت از تولیدی تخصصی هافنر کلیک نمایید.

بعد از دوره آب بندی، خودرو باید در دور موتور‌های مختلف مسیرهای طولانی را برود. این کار باعث می‌شود موتور ماشین به دمای مطلوب برسد.

اهمیت آب بندی خودرو

آب بندی خودرو اهمیت زیادی دارد، زیرا با این کار ماشین را برای استفاده طولانی مدت آماده می‌شود. با آب بندی از ورود رطوبت، گرد و غبار و آلودگی جلوگیری خواهید کرد. اگر خودرو را آب بندی نکنید طول عمر قطعات پایین می‌آید و هزینه‌های جانبی آن زیاد می‌شود.

آببندی خودرو از آنجایی ضرورت دارد که باعث می‌شود لبه‌های تیز قسمت‌های مختلف از بین برود و فاصله بین قطعات کمتر شود. همچنین با این کار رینگ‌ها و پیستون‌ها به سایر قطعات نزدیک تر می‌شوند.

اهمیت آب بندی خودرو

روش آب بندی ماشین

برای آب بندی کردن ماشین‌ های صفر بهتر است ابتدا دور موتور خودرو بسیار بالا برود و ماشین حدود ۳۰۰ کیلومتر بپیماید. رینگ پیستون ماشین علاوه بر موتور باید آب بندی شود. برای این کار باید دور موتور حدود سه هزار و ۵۰۰ شود. سپس به پدال گاز فشار زیادی وارد کنید و بعد از تغییر دور موتور به خودرو استراحت دهید تا قطعات آسیب نبینند.

وقتی دور موتور خودرو بالا برود ماشین خود به خود آب بندی می‌شود و قطعات می‌توانند در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

روش آب بندی ماشین

آیا خودروهای صفر کیلومتر امروزی نیاز به آب بندی دارد؟

خودروهای صفر کیلومتر امروزی با دقت و تکنولوژی بالایی تولید شده‌اند که نیاز به آب بندی ندارند. بهتر است شما برای اینکه از سالم بودن قطعات مطمئن شوید قبل از روشن کردن ماشین قطعات را چک کنید. همچنین در ابتدا 300 تا 400 کیلومتر اولیه را با سرعت کمتری طی نمایید تا فشار کمتری به آن وارد شود.

ماشین کارکرده به آب بندی نیاز دارد؟

ماشین‌هایی که کارکرده هستند نیازی به آب بندی ندارند؛ زیرا دور موتور آن سرعت‌های متغیری را پیموده است. به همین دلیل قطعات نرم شده و به یکدیگر عادت کرده‌اند.

آب بندی ماشین

نکات مهم آب بندی خودرو

برای آب بندی کردن خودروهای دنده‌ای بهتر است پس از پیمودن ۱۰۰ کیلومتر دور موتور ماشین را به ۴۰۰۰ دور بر دقیقه برسانید، پس از این کار بدون آن که دنده را تعویض کنید سرعت را به ۳۰ کیلومتر بر ساعت تغییر دهید. این کار را ۵ یا ۶ مرتبه انجام دهید تا موتور ماشین دمای لازم را بگیرد.

به این نکته توجه داشته باشید که در ۸۰۰ کیلومتری اولیه ماشین در ترافیک قرار نگیرید؛ زیرا موتور ماشین باید دور موتور بالا را تجربه کند.

نکات آب بندی خودرو

سخن پایانی

آب بندی خودرو برای عمر طولانی قطعات لازم است. بعد از خرید ماشین بهتر است از ترمز کردن ناگهانی خودداری کنید تا به موتور خودرو فشار زیادی وارد نشود. آب بندی برای اکثر خودرها ضروری است مگر آنکه در دفترچه راهنمای یک خودرو نوشته شده باشد که نیازی به آب بندی ندارد.

علاوه بر آب بندی شما باید به بدنه ماشین رسیدگی کنید تا بدنه دیرتر دچار فرسودگی شود. اگر قصد خرید انواع شوینده‌های ماشین را داری می‌توانید همین الان سفارشات خود را در سایت هافنر ثبت کنید. سایت ما بهترین محصولات را با نازلترین قیمت به دست شما می‌رساند.

 

 

 

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x