علت کار نکردن برف‌ پاک‌ کن ماشین

برف‌ پاک‌ کن ماشین یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو می‌باشد که در صورت نبودشان اتفاقات ناگواری در فصول بارندگی و یا هر زمانی‌ست که شیشه  ماشین در معرض آلودگی قرار می‌گیرد. اما گاهی اوقات نیز این اجزا کاربردی دچار مشکل می‌شوند. ممکن است تعجب کنید که چرا برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلو شما کار نمی‌کنند و این می‌تواند دردسرساز باشد، به خصوص زمانی که می‌خواهید به یک سفر طولانی بروید. به همین دلیل است که در این مقاله به بررسی علت کار نکردن برف‌ پاک‌ کن ماشین می‌پردازیم. بنابراین شما می‌توانید در کم‌ترین زمان برف‌پاک‌کن خودروی خود را دوباره راه‌اندازی کنید. توصیه می‌کنیم شما با استفاده از بدنه شوی تاچلس به تمیزی و زیبایی خودروی خود نیز کمک کنید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

 

ساختار برف‌ پاک ‌کن خودرو

تی‌های دسته بلند که دارای تیغه‌های لاستیکی هستند را دیده‌اید. برای جمع کردن آب بعد از شستن زمین تی را روی کف می‌کشند و تمام آب اضافی را جمع می‌کند. ساختار برف‌پاک‌کن با تیغه لاستیکی هم چیزی شبیه به تی دسته بلند است. دو تیغه برف‌پاک‌کن دارای پوشش لاستیکی هستند که با حرکت رفت و برگشت و با قدرت تمام برف، آب باران و گرد و غبار را از روی شیشه پاک می‌کنند.

اما همین تیغه‌های لاستیکی ممکن است در اثر گرما و سرما و با گذشت زمان بافت مستحکم و اولیه خود را از دست بدهند و دچار پارگی، ترک و حتی شکاف شوند. با این وجود تیغه برف‌پاک‌کن دیگر کارایی قبل را نداشته و نمی‌توان انتظار داشت که شیشه را مثل قبل تمیز کند و ممکن است در صورت بارش‌های شدید باران یا برف خطرساز شود.

 

انواع تیغه برف پاک کن

 

انواع تیغه برف ‌پاک‌ کن

برف ‌پاک‌ کن خودرو دو مدل تیغه دارد که در بخش زیر به آن اشاره می‌کنیم.

1. برف‌پاک‌کن با تیغه معمولی: این برف‌پاک‌کن ساخته شده از پلاستیک فشرده است و با تابش خورشید و تغییر شرایط آب و هوایی بافت خود را از دست می‌دهد، سفت و خشک شده و در نهایت ترک خورده و پاره می‌شود. عمر این برف‌پاک‌کن بسیار کوتاه است و شما به اجبار باید بعد از مدت زمانی کوتاه آن را تعویض کنید.
2. برف‌پاک‌کن با تیغه ژله‌ای: در مقابل برف‌پاک‌کن معمولی این برف‌پاک‌کن قرار دارد که از سیلیکون ساخته شده و عملکرد بهتری به نوع پلاستیکی دارد. برف‌پاک‌کن ژله‌ای به خوبی به شیشه می‌چسبد و شرایط مساعدتری برای شیشه اتومبیل فراهم می‌کند و در نتیجه موجب بهبود دید راننده در هنگام رانندگی در باران می‌شود. عمر برف‌پاک‌کن ژله‌ای بیشتر از نوع پلاستیکی است و در صورت تابش آفتاب و تغییر شرایط جوی ساختار اولیه خود را از دست نمی‌دهد.

در صورت نیاز به خرید واکس لاستیک با بهترین کیفیت و قیمت، کلیک نمایید.

علائم خرابی موتور برف ‌پاک ‌کن خودرو

کار نکردن برف‌ پاک‌ کن می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. پارگی سیم، سوختن موتور، خرابی فیوز و اتصالی در سیستم برف‌پاک‌کن از دلایل کار نکردن آن است. ممکن است زمانی خودرو را تمیز کردید و یا در هنگام پولیش ماشین در اثر جا به جا کردن برف‌پاک‌کن دسته آن را شکسته باشید و یا سیم اتصال آن قطع شده باشد. بهتر است قبل از تعویض برف‌پاک‌کن با یک تعمیرکار خودرو مشورت کنید تا مشکل را بررسی کند. گاهی ممکن است به دلیل وجود مشکل در موتور برف‌پاک‌کن حرکت تیغه‌ها با اختلال‌های زیر مواجه شود.

1. برف‌ پاک‌ کن با صدای ناهنجار روی شیشه حرکت کند.
2. برف‌ پاک‌ کن به سختی روی شیشه حرکت کند.
3. آب پاش برف‌ پاک‌ کن کار نکند.

 

علت یکسره شدن برف پاک کن

 

 

علت یکسره شدن برف ‌پاک ‌کن

در صورتی که در سیستم الکتریکی و موتور برف‌پاک‌کن ایرادی رخ داده باشد برف‌پاک‌کن به صورت یکسره کار می‌کند و متوقف نمی‌شود. علت یکسره شده برف‌ پاک‌ کن خرابی در سیستم الکتریکی و موتور آن می‌باشد. در صورت یکسره شدن برف‌پاک‌کن شما باید حتماً به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و به سرعت ایرادات برقی ماشین را رفع کنید تا این ایراد در کارکرد کلی ماشین و سایر قطعات تأثیر نگذارد.

کار نکردن تایمر برف ‌پاک ‌کن

از دیگر علائم خرابی برف‌ پاک‌ کن ماشین، کار نکردن تایمر آن می‌باشد. در این حالت در فواصل زمانی مناسب و درست کار نمی‌کند. علت کار نکردن تایمر برف‌پاک‌کن خرابی مدار تایمر ماشین و ایراد در سیستم الکترونیک می‌باشد. در صورتی که در سیستم الکتریکی ماشین ایرادی رخ داده باشد شما باید برای رفع ایرادات الکتریکی ماشین سریعاً به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا بتواند آر بروز ایرادات بزرگتر جلوگیری کند

.

علت پله پله شدن برف ‌پاک‌ کن

از دیگر نشانه‌های خرابی برف‌پاک‌کن ماشین، بررسی علت پله پله شدن برف‌پاک‌کن می‌باشد. این کار به این معنی می‌باشد که تیغه‌های برف‌پاک‌کن در حین حرکت روی شیشه به صورت تکه تکه کار می‌کند که اصلی‌ترین علت پله پله شدن برف‌پاک‌کن کهنگی و فرسودگی تیغه‌های برف‌پاک‌کن است. البته گاهی هم علت آن خشکی تیغه‌ها می‌باشد که به دلیل استفاده شیشه‌پاک‌کن بدون استفاده از شیشه شور این مشکل رخ می‌دهد.

 

زمان تعویض برف پاک کن

زمان تعویض برف‌ پاک‌ کن

کارشناسان وسایل نقلیه توصیه می‌کنند که تیغه برف‌پاک‌کن می‌بایست هر شش ماه یکبار بررسی شود و سالی یکبار تعویض گردد. در این جا 7 نشانه زمان تعویض برف‌پاک‌کن را بررسی خواهیم کرد.
1. بلند شدن تیغه‌ها در اثر باد و یا در سرعت‌های بالا
2. نشسته ماندن بخشی از سطوح شیشه
3. وجود رگه‌های کوچک دائمی
4. ایجاد پرده نوار مانند در حین تمرکز کردن
5. پرش‌های متناوب تیغه‌ها در حین حرکت
6. جیرجیر کردن و یا پر سر و صدا بودن حرکت تیغه‌ها بر روی شیشه
7. وجود شیار و رد روی شیشه

چگونگی تعویض تیغه برف ‌پاک ‌کن

مراحل کار بسیار ساده و به شرح زیر می‌باشد.
1. ابتدا تیغه‌های برف‌پاک‌کن متناسب با اتومبیل خود را خریداری کنید.
2. بدنه فلزی زیر برف‌پاک‌کن را بلند کنید تا برای تعویض آماده باشد.
3. تیغه پلاستیکی برف‌پاک‌کن را کمی خم کنید و تلاش کنید آن را از بدنه فلزی جدا کنید. خار به صورت کشویی می‌باشد سر تیغه آهنی به صورت قلاب می‌باشد با کمی فشار راحت در می‌آید.
4. تیغه جدید را جایگزین کنید و پین را جا بزنید.
5. وقتی هر دو تیغه را عوض کردید برف پاک گن را در جای خود قرار دهید و سپس امتحان کنید. یعنی برف‌پاک‌کن را روشن کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله به بررسی علائم خرابی موتور برف‌ پاک‌ کن و علت کار نکردن برف‌ پاک‌ کن همه ماشین‌ها پرداختیم و تمام دلایل کار نکردن برف‌ پاک‌ کن ماشین را توضیح دادیم که می‌توانید این دلایل را یک به یک بررسی کرده و برای رفع ایرادات خودروی خود اقدام کنید. همچنین در صورت تمایل به خرید انواع شوینده و واکس‌های مخصوص خودرو، پیشنهاد می‌کنیم از محصولات  وبسایت هافنر دیدن نمایید.

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x