راه های رفع بخار شیشه ماشین

رفع بخار شیشه ماشین یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان در تمامی فصول سال است. حتماً تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است که برای رفع بخار شیشه ماشین در زمستان دیگر قادر به ادامه رانندگی نباشید چون بخار شیشه به طور کامل مانع دید شما شده است. در این حالت ادامه رانندگی ممکن است جان شما و عزیزانتان را به خطر بیاندازد.

معمولا در این مواقع یا خودتان دست به کار می‌شوید و اقدام به از بین بردن بخار شیشه ماشین می‌کنید یا از همراهانتان درخواست می‌کنید که این کار را برای شما انجام دهند. حتماً بعد از آن متوجه شده‌اید که این کار کاملاً موقتی بوده و خیلی سریع بخار شیشه ماشین دوباره ظاهر می‌شود. اما چاره چیست؟ برای رفع بخار شیشه ماشین در باران چه باید کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال‌ها را برای شما توضیح دهیم. شما با شوینده روکش صندلی ماشین به علاوه تمیزی، زیبایی را نیز به ماشین خود اضافه می‌کنید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

 

علت بخار گرفتن شیشه خودرو از داخل

به طور کلی تشکیل بخار روی شیشه به دلایلی چون تعریق و تنفس سرنشینان، ورود سرنشینی با لباس مرطوب به داخل خودرو و یا بالا رفتن نسبی رطوبت هوای محیط و در عین حال کاهش دما صورت می‌گیرد. با افزایش استفاده از گردش مجدد هوا در سیستم تهویه که مانع از تخلیه رطوبت از اتاقک خودرو می‌شود، مشکل مه گرفتگی شیشه‌های خودرو بسیار بیشتر شده است.

در اغلب خودروها فقط کافی است بخاری را که روشن کرده‌اید جهت گردش هوای داخل را به گردش هوا از خارج از کابین قرار بدهید تا ببینید چقدر سریع‌تر بخارها حذف می‌شوند. اگر هم خواستید سریع‌تر بخار زدایی شود، دکمه AC را روشن کنید.

رفع بخار شیشه پراید

مهم‌ترین دلیل بخار گرفتگی شیشه خودرو اختلاف دمای داخل و بیرون از خودرو است. در واقع بخار رطوبت موجود در فضا است که روی شیشه‌های خودرو می‌چسبد و به مایع تبدیل می‌شود. تنفس سرنشینان خودرو، مه گرفتگی و اختلاف دمای داخل و خارج از کابین سبب ایجاد رطوبت می‌شود. وقتی هوای مرطوب به شیشه می‌چسبد دید راننده پراید را مختل می‌کند. راحت‌ترین کار پایین آوردن شیشه‌های ماشین برای تنظیم هوای داخل و خارج است.

رفع بخار شیشه 206

رفع بخار شیشه 206

سیستم هوای سالم به جلوگیری از ایجاد بخار بر روی شیشه‌های ماشین 206 کمک فراوانی می‌کند. تلاش برای دیدن مقابل در هنگام رانندگی ممکن است بسیار دشوار و سخت باشد و بنابراین با رعایت راه کارها از این وضعیت جلوگیری کنید. خودداری از جیغ و داد کردن در ماشین، فریاد کشیدن و ایجاد سر و صداهای مختلف در ماشین باعث افزایش میزان رطوبت ایجاد شده در ماشین و درنهایت ایجاد بخار بر روی شیشه خواهد شد.

جلوگیری از بخار کردن شیشه خودرو در زمستان

همان‌طور که می‌دانید علت اصلی بخار گرفتگی شیشه ماشین اختلاف دمای داخل و خارج ماشین است، پس هدف اصلی تمامی راه کارها اختلاف دمای فضای داخلی و خارجی خودرو است.

  • با استفاده از دکمه تعبیه شده در اتومبیل منشأ هوای داخل اتومبیل خود را تغییر دهید. اگر هوای بیرون از اتومبیل سردتر از هوای درون آن است تنظیمات را طوری قرار دهید که هوا بتواند از بیرون وارد خودرو شود.
  • روشن کردن فن‌های خودرو و پایین آوردن درجه‌ی سیستم گرمایشی نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این امر موجب از بین رفتن سریع بخارهای شیشه خودرو می‌شود و پس از آن می‌توانید دمای خودرو را به حالت متعادل نزدیک کنید. مراقب باشید که اختلاف دمای ماشین با فضای بیرون دوباره زیاد نشود.
  •  اگر برطرف کردن بخار شیشه ماشین جلو اتومبیل برای شما مهم است روشن کردن دریچه‌های خنک‌کننده زیر شیشه جلوی ماشین می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که این امر کمکی به برطرف کردن بخار سایر شیشه‌های اتومبیل نمی‌کند.

جلوگیری از بخار کردن شیشه خودرو در تابستان

علت بخار کردن شیشه ماشین در تابستان تابش نور خورشید به داشبورد و بخار مواد روی داشبورد است که روی شیشه می‌نشیند. علت بخار شیشه در تابستان هر چه که باشد راهکارهای آسانی برای رفع بخار آن می‌توانید انجام دهید.

  • ساده‌ترین راه رفع بخار شیشه ماشین در تابستان پایین آوردن شیشه اتومبیل است. اجازه دهید هوای گرم بیرون وارد اتومبیل شده و از اختلاف دمای داخل و خارج از اتومبیل بکاهد.
  • در هوای گرم تابستان و در مکان‌هایی با هوای شرجی معمولاً بخار روی سطح بیرونی شیشه‌های اتومبیل می‌نشیند بنابراین روشن کردن برف‌پاک‌کن ساده‌ترین راه‌حل برای رفع آن است.
  • جهت سیستم سرمایشی اتومبیل را به سمت شیشه‌ها تنظیم کنید. زیرا هوای خشک آن باعث از بین بردن رطوبت می‌شود.

نکات جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه ماشین

نکات جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه ماشین

جلوگیری از بخار شیشه در تابستان یا زمستان با انجام موارد فوق صورت می‌گیرد. دیگر نگران مشکلات بخار گرفتگی شیشه اتومبیل خود در تمام فصول سال نباشید. اکنون دید شما در روزهای سرد زمستانی سال که سیستم گرمایشی شما با تمام توان کار می‌کند و یا در روزهای داغ تابستان که سیستم تهویه هوا را روی درجه آخر گذاشته‌اید، کاملاً شفاف است و می‌توانید با خیالی آسوده به گشت و گذار خود بپردازید.

علت بخار گرفتن شیشه خودرو از بیرون

هنگامی که در هوای سرد در حال حرکت هستید رطوبت موجود در دمای پایین هوا به شیشه‌های اتومبیل برخورد کرده و بر روی آن بخار ایجاد خواهد شد اما با این حال در صورت آفتابی بودن هوا، احتمال ایجاد بخار بر روی شیشه‌ها کم‌تر خواهد بود. با این وجود نیازی به نگران شدن نیست و فقط کافی است برای برطرف کردن بخار موجود بر روی شیشه از برف‌پاک‌کن استفاده کنید. خاموش کردن بخاری ماشین نیز به برطرف شدن این مشکل کمک خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی و رفع مشکل گرفتگی بخار بر روی شیشه ماشین پرداختیم. توصیه می‌کنیم با تعویض به موقع سیستم تهویه ماشین و ورود هوای سالم که از ایجاد بخار بر روی شیشه ماشین جلوگیری می‌کند، در رفع بخار ایجاد شده بر روی شیشه ماشین خود کمک کنید. بنابراین مرتباً آن را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض نمایید.

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x