7 تکنیک برای خوشبو کردن ماشین

گاهی آلودگی هوا، ریختن مایعاتی نظیر آب میوه و یا هر عامل خارجی دیگر باعث بو گرفتن ماشین می‌شود. گاهی این بو غیرقابل ‌تحمل است و ما مجبور هستیم سریعاً روشی برای تمیز کردن و خوشبو کننده ماشین پیدا کنیم. در این مواقع در اولین قدم باید آلودگی‌های خارجی را از خودرو تمیز کنیم. برای این کار می‌توانید از شوینده روکش صندلی استفاده کرده و آلودگی موجود را پاک کنیم. در ادامه برای خوشبو کردن ماشین از ترفندهایی که در ادامه با هم مرور می‌کنیم استفاده کنیم:

جدیدترین محصولات شوینده خودرو در مدل های متنوع و مناسب هر نوع خودرو، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تک و عمده از شماره 02122339560

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

 

1. استفاده از خوشبو کننده ماشین

شاید اولین و راحت‌ترین کاری که برای خوشبو کردن خودرو به ذهن می‌رسد استفاده از خوشبوکننده است؛ اما اگر نحوه استفاده از خوشبو کننده ماشین را ندانید خریدن این وسیله کمکی به شما نخواهد کرد. بهتر است خوشبوکننده را در قسمتی از خودرو قرار دهید که جریان هوا بیشتری در آن وجود دارد. به این شکل بوی خوش آن در تمامی محیط اتاق جریان یافته و ماشین خوشبو می‌شود.

2. از عطر مخصوص خودتان استفاده کنید

اگر به تازگی ماشین خود را خریداری کردید و بوی نوی شدیدی در ماشین احساس می‌شود برای خوشبو شدن داخل ماشین می‌توانید از عطر شخصیتان استفاده کنید. البته دقت کنید که عطرتان را به پارچه یا چرم به صورت مستقیم اسپری نکنید. تنها عطر را در هوای اتاق اسپری کنید و تا مدتی کوتاه شیشه‌های ماشین را پایین نیاورید.

3. از قهوه کمک بگیرید

بوی قهوه یکی از بهترین رایحه‌های موجود در دنیا است. اگر شرایط خرید خوشبوکننده را ندارید، می‌توانید ساخت خوشبو کننده ماشین با قهوه را انتخاب کنید. بعد از یک دوره خشکشویی چرم، تکه‌های قهوه را در داخل یک جوراب یا کیسه بریزید و آن در قسمت‌هایی از خودرو که گردش هوا در آن وجود دارد یا حتی زیر صندلی‌ها استفاده کنید و رایحه مسحورکننده آن را در اتاق ماشین احساس کنید.

استفاده از قهوه برای خوشبو کردن ماشین
استفاده از قهوه برای خوشبو کردن ماشین

4. صابون خوشبو، خوشبوکننده ماشین

اگر داشبورد ماشینتان کثیف شده است، می‌توانید از واکس داشبورد استفاده کرده و یا اینکه آن را با یک صابون خوشبو شستشو دهید. در ضمن اگر می‌خواهید بوی این صابون در محیط اتاق بپیچد می‌توانید آن را در زیر صندلی یا در داشبورد قرار دهید. البته با نگاهی به سایت‌ها می‌توانید صابون دست‌ساز خود را با عصاره‌های مورد علاقیتان بسازید و آن را در خودرو قرار دهید به این شکل یک خوشبو کننده دست ساز ماشین مخصوص خودتان تولید کرده‌اید.

5. اسطوخودوس، خوشبوکننده طبیعی ماشین

اگر به بوی گیاهان طبیعی نظیر اسطوخودوس علاقه دارید به راحتی می‌توانید آن را با روغن بابونه، آب مقطر و جوش شیرین مخروط کنید. این خوشبو کننده طبیعی ماشین را در داخل اسپری بریزید و در درز پنجره‌ها، درب‌ها، پشت صندلی‌ها اسپری کنید. این ماده نه تنها محیط ماشین را خوشبو می‌کنند، بلکه به عنوان یک ضدعفونی‌کننده طبیعی نیز عمل می‌کند.

6. سرکه بوگیر طبیعی است

اگر به هر دلیل قصد دارید فقط بوی داخل خودرو را از بین ببرید، می‌توانید از سرکه به عنوان بوگیر قوی ماشین استفاده کنید. یک بطری اسپری را نصف آب و نصف سرکه پر کنید و از صندلی‌ها شروع کنید. آب و سرکه را اسپری کنید و بلافاصله با یک دستمال خشک تمیز کنید. چند دقیقه درب‌ها را باز بگذارید تا بوی سرکه از بین برود. بعد از این کار شاهد هستید که بوی بد داخل ماشین از بین رفته است.

سرکه بوگیر طبیعی ماشین
سرکه بوگیر طبیعی ماشین

7. با مرکبات بوگیر بسازید

مرکبات نظیر پرتقال و لیمو، رایحه بسیار جذاب و با نشاطی دارند. برای ساخت خوشبوکننده ماشین با عطر پرتقال، می‌توانید پوست آن را با حرارت کم بجوشانید و عصاره آن را در اسپری ریخته و در ماشین اسپری کنید. تا مدتی بوی خوش پرتقال در محیط می‌پیچد. گویی همین الان یک پرتقال در خودرو خورده‌اید.

محصولات هافنر

نکات مهم برای خوشبو کردن داخل ماشین

برای خوشبو ماندن اتاق خودرو و بوگیر ماشین بهتر است که همیشه داخل خودرو را تمیز نگه دارید و در یک بازه زمانی مشخص داخل خودرو را شستشو داده و جارو بکشید. اصلی‌ترین دلیل بو گرفتن خودرو، وجود زباله‌هایی است که به مرور در آن جمع می‌شوند. از این رو اگر مرتب این زباله‌ها را خالی کنید دیگر خبری از بوی بد نخواهد بود.

حال اگر بخواهید اتاق خودروتان خوشبو باشد می‌توانید از محصولاتی که در بازار هستند استفاده کرده و یا یک خوشبوکننده طبیعی به سلیقه خودتان درست کنید. سعی کنید از واکس‌های خوشبو و مواد شوینده خوشبو برای ایجاد براقیت و تمیز کردن خودرو استفاده نمایید. اجازه ندهید که حیوانات خانگی در داخل ماشین کثیف کاری کنند و در صورت بروز چنین مشکلی سریعاً خودرو را شستشو دهید تا اتاق خودرو بو نگیرد.

کلام آخر

هافنر تولیدکننده انواع مواد شوینده و واکس‌های مخصوص قسمت‌های خودرو محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می‌رساند.

مقالات دیگر هافنرواش

2 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Misagh
1 سال قبل

استفاده از خوشبو کننده از همه ش راحت تره برای خوشبو کردن ماشین:))

علی رضا
1 سال قبل

بعضی از واکس های داشبورد هم به عنوان خوشبو کننده ماشین میتوانند عمل کنند

2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x