ماشین سفید یا مشکی؟

ماشین سفید یا مشکی

شاید در ایران از هر دو ماشین سفید حتی یک رنگ مشکی خودرو یافت نشود. دلیل این امر را می‌توان علاقه مردم ایران به رنگ‌های روشن و ساده‌تر فروش رفتن ماشین سفید رنگ دانست؛ اما این تنها علل کم طرفدار بودن ماشین مشکی رنگ نیست و دلایل بیشتری پشت این انتخاب وجود دارد. ما را همراهی کنید تا بیشتر با مزایا و معایب خودروی مشکی و سفید آشنا شوید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

جدیدترین محصولات شوینده خودرو در مدل های متنوع و مناسب هر نوع خودرو، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تک و عمده از شماره 02122339560

تأثیر رنگ در قیمت خودرو

خودرو چه رنگی بخریم؟ چرا رنگ خودرو تأثیر زیادی در قیمت آن دارد و کدام رنگ‌ها مناسب‌تر هستند؟ این‌ها سوالاتی هستند که وقتی قصد خرید خودرویی را داریم از خودمان می‌پرسیم. سه رنگ سفید، مشکی و نقره‌ای پرطرفدارترین رنگ‌ها هستند.

جالب است بدانید که ارتباط تنگاتنگی بین رنگ خودرو، و درصد تصادفات وجود دارد. هرچند که برای بیمه‌کننده خودروی شما فرقی ندارد که رنگ خودروی شما مشکی است یا سفید؛ ولی در برخی کشورها به دلیل بالا بودن نرخ تصادفات در بعضی رنگ‌ها درصد بیشتری به عنوان بیمه از رانندگان و مالکان اخذ می‌شود. بر اساس بررسی تصادفات و رنگ خودروها به وضوح به این نتیجه رسیدند که مزایا و معایب خودروی مشکی و سفید به این صورت است که درصد تصادفات در خودروهایی با رنگ‌های مشکی، آبی، خاکستری، سبز و قرمز بیشتر از سایر رنگ‌ها است. بر اساس این گزارش رنگ سفید در واقع ایمن‌ترین و کم تصادف‌ترین رنگ در بین رنگ‌های خودروها است.

برای خرید واکس لاستیک هافنر با بهترین قیمت و کیفیت، کلیک نمایید.

تاثیر رنگ در قیمت خودرو

تفاوت قیمت ماشین سفید و مشکی

در سراسر ایران رنگ سفید بهترین رنگ و گزینه برای کسانی است که نمی‌دانند خودروی چه رنگی بخرند زیرا رنگ سفید در تمام مدل‌های خودرو تولید می‌شود. رنگ سفید یک رنگ مقبول و زیبا از نظر همگان می‌باشد و کم‌تر کسی است که از این رنگ خوشش نیاید. وجود مشتری بالا برای خودروهای سفید رنگ به عنوان اصلی‌ترین مزایای خودرو سفید است و اگر ماشین سفید رنگ دارید هرگز نگران فروش آن نباشید؛ زیرا خودروهایی که به رنگ سفید هستند خیلی راحت‌تر از خودروهای دیگر به فروش می‌رسند.

مزیت خودروهای روشن نسبت به خودروهای تیره و مشکی به خوبی به چشم می‌آید و شما نمی‌توانید راحت از آن بگذرید. با داشتن این مزیت‌ها است که قیمت خودروهای سفید رنگ نسبت به رنگ‌های دیگر خودرو بیشتر است و تفاوت قیمت دارد.

انواع رنگ مشکی خودرو

انواع رنگ مشکی خودرو

رنگ خودرو تقریباً بیشترین تأثیر را در زیبایی و انتخاب خودرو می‌تواند داشته باشد؛ بنابراین در انتخاب رنگ خودرو باید دقت کرد. برای بسیاری از افراد زمان خرید خودرو یکی از فاکتورهای انتخاب خودرو رنگ آن است. انواع رنگ به شرح زیر است:

  • رنگ متالیک: تفاوتی که رنگ متالیک با رنگ‌های روغنی دارد این است که در، رنگ متالیک مقدار کمی پودر فلز اضافه شده است. این ترکیب باعث می‌شود که نور بیشتری نسبت به رنگ روغنی منعکس کند و درخشان تر به نظر برسد. از طرفی زیبای خاصی به خودرو می‌دهد.
  • رنگ معمولی یا روغنی: خودروها در اوایل ساخت همه به صورت رنگ روغنی بودند. در رنگ‌آمیزی خودرو با رنگ روغنی از یک لایه آستر و یک لایه رنگ اصلی استفاده می‌شود. بر روی رنگ اصلی گاهی پوشش شفاف زده می‌شود تا رنگ را در مقابل خط و خش و شرایط بد آب و هوایی محافظت کند.
  • رنگ صدفی: در این نوع رنگ به جای پودر فلز که در رنگ متالیک استفاده شده است بلورهای سرامیکی به کار می‌رود. این ترکیب مانند یک منشور رنگ عمل کرده و رنگ‌های مختلفی را در زاویه‌های مختلف تولید می‌کند که باعث درخشش و براقیت بیشتر رنگ خودرو می‌شود و رنگ خودرو را در رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد.

محصولات هافنر

مزایا و معایب ماشین مشکی

میزان انتخاب‌ها در ماشین مشکی رنگ، نسبت به رنگ سفید پایین‌تر است. همین می‌تواند گویای خیلی از مزایا و معایب خودروی مشکی باشد. نگهداری، مراقبت و ترمیم سخت‌تر از رنگ سفید شاید یکی از دلایلی باشد که افراد بیشتر گرایش به انتخاب رنگ سفید دارند. همین عامل خود یک مزیت است و باعث می‌شود ماشین مشکی رنگ با تعداد کم‌تر متفاوت و خاص باشند.

مهم‌ترین مزایای رنگ مشکی خودرو این است که رنگ مشکی خیلی راحت می‌تواند خطوط بدنه خودرو را برجسته کند و نمای ویژه‌ای خصوصاً از زاویه کناری به خودرو بدهد. به همین دلیل است که خودروهای مشکی لاکچری تر و زیباتر از خودروهای سفید رنگ دیده می‌شوند. همچنین در خودروهای سایز بزرگ این می‌تواند عاملی برای بزرگ‌تر دیده شدن خودرو در چشمان بیننده باشد. این گونه است که رنگ مشکی ابهت بیشتری به خودرو می‌دهد.

از اصلی‌ترین معایب ماشین رنگ مشکی می‌توان به این مورد اشاره کرد که مشکی رنگ جاذب نور و گرما است و به راحتی دمای خودرو را بالا می‌برد. در فصل تابستان که حرارت و تابش نور به بیشترین مقدار خود می‌رسد رنگ مشکی گرمای قابل توجهی از نور را جذب خود می‌کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات دست زدن به یک خودروی مشکی رنگ که زیر نور خورشید بوده سخت است. خودروی مشکی خیلی سریع نیاز به کارواش خواهد داشت. کافی است هوای شهر کمی غبار داشته باشد تا حتی ساعتی پس از شستشو خودرو مشکی به حالت اولیه خود بازگردد.

مزایا و معایب خودروی سفید

یکی از مزایای خودروی سفید این است که رنگ سفید در بین مردم از محبوبیت بالاتری نسبت به رنگ‌های دیگر خودرو دارد. داشتن مشتری بالا از نظر همگان خودروهایی که به رنگ سفید هستند خیلی راحت‌تر از خودروهای دیگر به فروش می‌رسند. اگر اطلاع داشته باشید، رنگ‌های روشن نور را بازتاب می‌کنند به همین دلیل است که رنگ سفید در فصل‌های گرم سال دمای کمتری در مقایسه با رنگ‌های تیره و مشکی دارند. این مزیت خودروهای روشن نسبت به خودروهای تیره و مشکی است.

عیب خودروی سفید این است که بیشترین خودروی موجود در بازار سفید رنگ است و این باعث می‌شود که این رنگ خاص نباشد.

 

کلام آخر

برای خودروها رنگای زیادی وجود دارد و هر شخصی می‌تواند رنگ وسیله نقلیه خود را با توجه به سلیقه خود انتخاب کند. رنگ خودرو بیشترین تأثیر را در زیبایی و انتخاب خودرو می‌تواند داشته باشد. بنابراین در انتخاب رنگ خودرو باید بسیار دقت کرد تا بعداً به مشکل بر نخورید. در این مقاله به مزایا و معایب خودروی مشکی و سفید پرداختیم و به انواع رنگ خودرو هم اشاره کردیم. در صورتی که تمایل به خرید محصولات مراقبتی و شستشوی بدنه خودرو داشته باشید می توانید از فروشگاه اینترنتی هافنر دیدن نمایید.

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x