چگونه ماشین خود را با کم ترین هزینه اسپورت کنیم؟

اسپرت کردن ماشین از جمله کارهایی است که جوانان علاقه دارند انجام دهند. با توجه به اینکه در ایران انتخاب خودرو با محدودیت‌های زیادی همراه است؛ جوانان تلاش می‌کنند با چند فعالیت ساده، خودروی خود را مطابق با سلیقه خاص خود تغییر دهند. در دنیا استانداردهای مشخصی برای خودروهای اسپرت وجود دارد و اغلب ماشین بازها بر اساس این استانداردها خودروی خود را طراحی می‌کنند. اگر تمایل دارید یک خودرو اسپرت داشته باشید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. یکی از این استانداردها داشتن روکش صندلی چرم است هر چند که این مدل صندلی‌ها به صورت مرتب نیاز به اسپری تمیز کننده چرم خودرو دارند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین ارتباط با مدیریت جهت ثبت سفارش، کلیک کنید.

اسپرت کردن خودرو به چه معناست؟

خودروهای اسپرت، خودروهای ورزشی هستند که در مسابقات رالی از آن‌ها استفاده می‌شوند. این خودروها از نظر ظاهری بسیار جذاب و جوان‌پسند هستند، اما از نظر قطعات داخلی بسیار سبک طراحی می‌شوند تا خودرو بتواند در مسابقات پیروز شوند. اسپرت کردن ماشین شامل تغییر رنگ خودرو به رنگ‌های جذاب، تغییر داخل کابین خودرو با کمک رنگ‌های جذاب و اکسسوری‌های جالب، واکس پولیش داشبورد و کاهش ارتفاع خودرو است. یک طراحی اسپرت بدون شلوغ کردن ظاهر خودرو و دستکاری قسمت‌های فنی خودرو، تنها چهره آن را جوان‌پسند می‌نماید.

 

مراحل اسپرت کردن خودرو

مراحل اسپرت کردن خودرو

مراحل اسپرت کردن ماشین شامل سه دسته فعالیت می‌شود:

  • اسپرت کردن فضای خارجی خودرو که شامل تغییر رنگ، پولیش‌کاری و واکس لاستیک خودرو
  • اسپرت کردن فضای داخلی خودرو که در ایران به این قسمت بیشتر اهمیت داده می‌شود.
  • تقویت موتور و تیونینگ

محصولات هافنر

چگونه داخل ماشین را اسپرت کنیم؟

قبلاً هم گفته شد که اسپرت کردن فضای داخلی خودرو در ایران بیشتر از فضای خارجی مورد توجه قرار می‌گیرد. چرا که این کار با هزینه کمتری انجام می‌شود و تمامی لوازم مورد نیاز برای این کار در بازار یافت می‌شود. از جمله کارهایی که در این زمینه می‌توان انجام داد شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تعویض روکش‌های صندلی

شاید اولین کاری که به فکر همه جوانان می‌رسد تعویض روکش صندلی به مدل‌هایی که به استایل اسپرت نزدیک هستند. این روکش‌ها اغلب از رنگ‌های شاد طراحی شده‌اند و اغلب جوانان مدل‌های چرمی آن را بیشتر می‌پسندند. بهتر است در انتخاب رنگ به هارمونی رنگ‌ها توجه کنید تا از شلوغ دیده شدن فضای داخلی خودرو پیشگیری شود.

  1. تعویض دسته دنده

اغلب خودروهای ایرانی دارای دسته دنده معمولی هستند که از مدل‌های اسپرت بسیار دورند و زیبایی خاصی ندارند. اگر نگاهی به بازار بیاندازید، دسته دنده‌های بسیار شیکی در بازار یافت می‌شود که می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و با یک هزینه اندک با مدل‌های نصب شده در خودرو عوض کنید.

  1. تعویض دستگیره ترمز دستی

دستگیره ترمز دستی نیز درست مانند دسته دنده بسیار عادی و ساده طراحی می‌شوند و اگر تمایل دارید فضای داخلی خودرو اسپرت شود باید این گزینه را نیز تعویض کنید. دقت کنید در زمان خرید این گزینه‌ها، تناسب رنگ و مدل را رعایت نمایید.

 

تعویض فرمان خودرو

  1. تعویض فرمان خودرو

اگر نگاهی به خودروهای اسپرت بیاندازیم، مدل فرمان آن‌ها با مدل فرمان خودروهای کلاسیک کاملاً متفاوت است. این فرمان‌ها کوچکتر و حرفه‌ای‌تر هستند تا قدرت عملکرد راننده را در پیچ‌ها افزایش دهند. در صورتی که فرمان اسپرت را روی خودرو نصب کنید؛ به یک خودروی اسپرت نزدیک شده‌اید.

  1. تعویض نشانگرهای نصب شده در خودرو

نشانگر آمپر، سرعت و … در قسمت جلو فرمان طراحی می‌شوند؛ قابل تغییر هستند. شما تعویض آن‌ها با یک مدل که به استانداردهای اسپرت نزدیک هستند به واقع می‌توانید چهره کابین خودرو را اسپرت کنید. در زمان انجام این کار می‌توانید علاوه بر تعویض نشان‌گرها، صفحه آمپر را نیز تعویض کنید.

  1. تعویض چراغ‌های کابین خودرو

در انتها برای اسپرت کردن خودرو، می‌توانید چراغ‌های داخلی خودرو اعم از چراغ سقف و دیگر چراغ‌های نصب شده در کابین خودرو را با مدل‌های اسپرت یا رنگی تعویض کنید. این چراغ‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که هم زیبا هستند و هم لامپ‌های استفاده شده در آن‌ها کیفیت بهتری دارند.

 

اسپرت کردن فضای بیرونی خودرو

اسپرت کردن فضای بیرونی خودرو

تا اینجا درباره نحوه اسپرت کردن فضای داخلی خودرو صحبت کردیم. این کار تکمیل نمی‌شود مگر اینکه قسمت خارجی خودرو را نیز به یک ماشین مسابقه نزدیک کنید. برای این کار می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده نمایید:

 

  1. تعویض رینگ خودروها با رینگ اسپرت

همان‌طور که می‌دانید رینگ‌های نصب شده در خودروها کاملاً ساده بوده و تقریباً همگی خودروها رینگ‌های شبیه به هم دارند. اما یک رینگ اسپرت تأثیر بسیار زیادی در اسپرت دیده شدن خودرو شما خواهد داشت. با توجه به تنوع بالایی که رینگ‌های اسپرت دارند؛ سعی کنید از مدل‌هایی استفاده کنید که از متریال با کیفیت ساخته شده است و ایمنی کامل را برای خودرو شما به همراه دارند. خوشبختانه امکان انتخاب رینگ‌های رنگی نیز مقدور است که هارمونی رنگی خودرو شما را تضمین می‌کند.

  1. استفاده از لاستیک پهن

لاستیک‌های نصب شده در خودروها اغلب پهنای استاندارد دارند اما خودروهای مخصوص مسابقه دارای لاستیک‌های پهن هستند تا تعادل خودرو در سرعت بالا حفظ شود. لاستیک‌های پهن اصطکاک بالایی با زمین دارد و از این رو به سختی ماشین چپ می‌کند. برای شبیه شدن ماشینتان به یک خودرو رالی باید لاستیک‌های آن را از انواع پهن انتخاب کنید.

  1. تغییر ارتفاع خودرو

از جمله فعالیت‌های مهم که ظاهر خودرو شما را به خودروهای مسابقه نزدیک می‌کند، کاهش ارتفاع خودرو است. البته اینجا یک اشکال وجود دارد و اینکه در ایران هیچ استانداردی برای ارتفاع سرعت‌گیرها وجود ندارد و اگر ارتفاع خودرو را خیلی کاهش دهید، ممکن است در عبور کردن از آن‌ها دچار مشکل شوید. پس کاهش ارتفاع باید با توجه به سلامت جلوبندی انجام گیرد. البته اگر از تجهیزات پنوماتیک استفاده کنید، به راحتی می‌توانید ارتفاع خودرو خود را مطابق با سلیقه و نیاز تغییر دهید.

 

تعویض سپر ماشین برای اسپرت کردن ماشین

 

  1. تعویض سپر ماشین

کمتر کسی در فرایند اسپرت کردن خودرو به فکر تعویض سپر ماشین می افتد؛ اما در صورت تعویض سپر با مدل‌های ماشین مسابقه، به ظاهر خودروی شما چهره جذابی می‌بخشد. استفاده از لوازم‌یدکی یا اکسسوری‌های که به سپر خودرو می‌چسبد، به زیباتر شدن زیبایی ظاهری خودرو شما اضافه می‌کند.

  1. دودی کردن شیشه‌های خودرو

دودی کردن شیشه‌ها از دیگر المان‌های ماشین‌های مسابقه است. با این کار می‌توانید دید داخلی ماشین را محدود کرده و حریم شخصیتان را حفظ کنید. البته توجه داشته باشید که در ایران محدودیت‌هایی توسط پلیس راهنمایی رانندگی برای میزان تیرگی شیشه‌های وجود دارد که اگر رعایت نشود، جریمه خواهید شد.

  1. تعویض سر اگزوز خودرو

اغلب افرادی که تمایل به اسپرت کردن ماشین دارند؛ در اولین فعالیت‌ها سر اگزوز خودرو را تعویض می‌کنند. این کار نه تنها زیبایی قسمت عقب خودرو را تضمین می‌کند؛ بلکه با ایجاد صدای جذاب، احساس خوبی به راننده می‌دهد. پس در ادامه انجام فعالیت اسپرت کردن، باید یک سر اگزوز خوش صدا برای خودرویتان خریداری کرده و نصب کنید.

  1. تعویض چراغ‌های خودرو

چراغ‌های خودرو ظاهری کاملاً عادی دارند که در همه خودروها یکسان هستند. اما اگر نگاهی به بازار بیاندازید می‌توانید انواع بسیار جذابی از چراغ‌های خودرو را بیابید که علاوه بر زیبا بودن، ظاهر خودروی شما را به یک ماشین مسابقه نزدیک می‌کند.

  1. استفاده از بوق‌های خاص

فرایند اسپرت کردن فقط ظاهری نیست و داشتن یک بوق با صدای جذاب می‌تواند حس خوبی به شما بدهد. امروزه بوق‌های جذابی در بازار وجود دارد که شما با سلیقه خود می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

  1. نصب سیستم صوتی قدرتمند

قبلاً هم گفته شد که اسپرت کردن خودرو فقط ظاهری نیست و صدای یک خودرو مسابقه نیز می‌تواند شما را در رسیدن به هدفتان کمک کند. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم از یک سیستم صوتی قدرتمند نیز استفاده کنید.

نکات مهم در اسپرت کردن ماشین

اسپرت کردن خودرو مخصوص در قسمت خارجی آن، مصادف است با تغییر در ساختار اصلی ماشین و اگر در این کار زیاده‌روی کنید، ممکن است که از لحاظ فنی به خودرو آسیب وارد شود. با رعایت چند نکته می‌توانید خودرویی جذاب و اسپرت اما سالم داشته باشید:

  • دقت کنید که هارمونی رنگ‌ها در خودرو رعایت شود.
  • از پنوماتیک برای کاهش ارتفاع استفاده کنید یا ارتفاع خودرو را زیاد کم نکنید.
  • از تجهیزات استاندارد و با کیفیت استفاده کنید.
  • تعویض تجهیزات را به فرد با تجربه بسپارید.
  • قبل از انجام هر کار به قوانین توجه کنید تا جریمه نشوید.

 

کلام آخر

اسپرت کردن خودرو یکی از کارهایی که جوانان برای به اصطلاح جوانی کردن انجام می‌دهند. آن‌ها تلاش دارند خودرو خود را شبیه به خودرو مسابقه کنند و خود را در رالی‌های جذاب تصور نمایند. در این مقاله به فرایندی که برای این کار نیاز دارید آشنا کردیم. هافنر تولیدکننده انواع تجهیزات شستشو، تلاش دارد بهترین محصولات را برای تمیز کردن خودرویتان به صورت اینترنتی به فروش برساند.

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x