راهنمای شستن کفپوش خودرو

امروزه افراد زمان زیادی را در خودرو سپری می‌کنند و بیشترین قسمتی که در معرض آسیب و فشار قرار می‌گیرد، کفپوش است. نگهداری و شستن کفپوش خودرو می‌تواند باعث افزایش طول عمر این محصولات شده و زیبایی خودرو را تا حد زیادی بالا ببرد. کفپوش‌ها ممکن است آلودگی‌ها و میکروب‌ها را نیز در خود نگه دارد و در نتیجه بهتر است برای حفظ سلامت خود از تمیز کردن کفی خودرو غافل نشوید. وارد شدن با کفش به داخل خودرو از دلایل انتقال آلودگی‌ها و کثیفی‌ها به آن بوده و کفپوش بخصوص اگر از نوع پارچه‌ای باشد، این موارد را به خود جذب می‌کند. البته برای حفظ سلامت کفپوش و افزایش طول عمر آن بهتر است بیشتر با روش‌های شستشو و نیز لوازمی که نیاز است آشنایی داشته باشید. استفاده از محلول خشکشویی پارچه هافنر کار را راحت‌تر کرده و می‌توانید با صرف زمان کم کفپوش‌ها را مانند روز اول برق بیاندازید.

شستن کفپوش خودرو سه ‌بعدی و پنج ‌بعدی خودرو

کفپوش‌های سه بعدی و پنج بعدی از جمله انواع این محصولات هستند که هم طول عمر بالایی دارند و هم به راحتی تمیز می‌شوند. استفاده از چرم مرغوب در تولید این کفپوش‌ها باعث شده تا مراقبت و نگهداری از آن نیز با دقت بیشتری انجام شود. کفپوش‌های ژله‌ای خودرو نیز یکی از انواع این محصولات هستند که در این قسمت به نحوه شستن کفپوش‌  ژله‌ای ماشین و سه بعدی می‌پردازیم:

  1. اولین کاری که باید انجام شود این است که کفپوش‌ها را از خودرو خارج و کاملاً تکان دهید. می‌توانید آن را روی زمین یا جایی که استحکام بیشتری دارد کوبیده تا تمامی گرد و خاک آن خارج شود.
  2. در مرحله بعد بهتر است کل سطح آن را تمیز کرده و اگر جسم خارجی به آن چسبیده و جدا نشده، آن را خارج کنید. مراقبت باشید به کفپوش آسیبی وارد نشود.
  3. در مرحله بعد بهتر است گل و خاک را از لابه‌لای درزهای کفپوش سه بعدی و پنج بعدی خارج کنید. این کار را با گرفتن فشار آب زیادی روی کفپوش انجام دهید.
  4. بهتر است مقداری محلول صابون و آب درست کرده و مقداری نیز سرکه سفید به آن اضافه کنید. سپس با کمک یک پارچه به آرامی روی کفپوش‌ها را بکشید تا کاملاً تمیز شوند. در نهایت با آب گرم سطح کفی را بشویید.
  5. در این مرحله باید اجازه دهید کفپوش‌ها خشک شوند. بهتر است تا خشک شدن کامل آن‌ها صبور باشید، زیرا ماندن کمی رطوبت باعث گل شدن و جذب آلودگی‌های بیشتر می‌شود.

نحوه شستن کفپوش موکتی اتومبیل

نحوه شستن کفپوش موکتی اتومبیل

کفپوش‌های موکتی آلودگی‌ها و گرد و خاک بیشتری به خود می‌گیرند. از طرفی مدت زمان لازم برای خشک شدن آن‌ها نیز بالاتر است. اگر اجازه ندهید تا کفپوش موکتی به صورت کامل خشک شود، احتمال بوی رطوبت و نم در فضای داخلی خودرو بسیار بالا است. برای شستن کفپوش پارچه‌ای یا موکتی می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

استفاده از پودر لباسشویی و یا شامپو

در این روش باید نصف استکان پودر و یا شامپو معمولی را در آب گرم حل کنید. سپس با استفاده از یک فرچه این محلول را بر روی کفپوش کشیده و در نهایت آبکشی کنید.

استفاده از اسپری تمیزکننده

در این روش ابتدا باید تمامی گرد و خاک را از سطح کفپوش موکتی خارج کنید. می‌توانید از یک جاروبرقی کمک بگیرید. سپس اسپری تمیزکننده را روی سطح کفپوش موکتی و یا پارچه‌ای استفاده کرده و آن را تمیز کنید.

استفاده از بخارشوی

در این روش نیز باید از جاروبرقی کمک بگیرید و تمامی گرد و خاک را از سطح کفی خودرو خارج کنید. سپس با استفاده از بخارشوی آن را تمیز و قابل استفاده کنید. به علت خارج شدن بخار زیاد از بخارشوی بهتر است منتظر شوید تا کاملاً رطوبت کفپوش خارج شود. همچنین می‌توانید با جاروبرقی به خشک شدن سریع‌تر کفپوش پارچه‌ای کمک کنید.

شستن کفپوش لاستیکی یا فابریکی

شستن کفپوش لاستیکی یا فابریکی

کفپوش‌های فابریکی از زمان تولید روی تمامی خودروها نصب می‌شود. معمولاً جنس آن‌ها کیفیت لازم را ندارد و از قیمت پایینی نیز برخوردار هستند. از طرفی تمامی سطح را پوشش نداده و بهتر است بعد از کمی استفاده، از مدل‌های بهتر و با کیفیت‌تر برای خودروی خود استفاده کنید. تمیز کردن کفپوش‌های پلاستیکی باید طی مراحل زیر انجام شود:

  • در ابتدا بهتر است کفپوش‌ها را خارج و با تکاندن آن‌ها تمامی گرد و خاک و شن را جدا کنید. این کار را با قدرت بیشتری انجام دهید تا کاملاً پاکسازی شوند.
  • در مرحله بعد با کمک یک وسیله نوک تیز، اجسام خارجی که به سطح کفپوش چسبیده‌اند را جدا کنید.
  • سپس با کمک شلنگ آب و با ریختن فشار زیاد آب روی سطح، تمامی گرد و خاک و آلودگی را از سطح کفپوش خودرو خارج کنید.
  • در نهایت مقداری محلول صابون مایع، آب گرم و کمی سرکه سفید باعث می‌شود تا هم سطح براقی داشته باشید. هم اینکه تمامی آلودگی‌ها را از سطح کفی خودرو پاک کنید. بعد از شستشوی کفی، آن‌ها را با آب گرم تمیز کرده و در محلی آویزان کنید تا آب آن کاملاً خارج شود.

 

محصولات هافنر

 

ابزار مورد نیاز برای تمیز کردن کفی خودرو

لوازمی که برای شستن کفپوش خودرو بکار گرفته می‌شود، بستگی به نوع کفپوش و روشی دارد که انتخاب می‌کنید. معمولاً برای تمیز کردن کفی خودرو باید لوازم مورد نیاز را آماده کنید. استفاده از مواد شوینده مانند صابون مایع و پودر لباسشویی برای این کار لازم است. همچنین بهتر است کمی سرکه سفید نیز همراه داشته باشید. لوازمی مانند فرچه، واکس لاستیک برای براق‌تر شدن و نیز جاروبرقی و بخارشوی نیز از دیگر لوازمی است که برای شستن کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلام آخر

شستن کفپوش‌های خودرو باعث زیبا شدن خودرو شده و سطح بهداشت خودرو را افزایش می‌دهد. هافنر به عنوان تولیدکننده انواع تجهیزات شستشوی خودرو پیشنهاد می‌کند که به صورت مرتب این تجهیزات خودرو را شستشو دهید مخصوصا اگر حفظ بهداشت محیط خودرو برای شما اهمیت بیشتری دارد.

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x