علت نشتی بنزین خودرو

نشتی بنزین از موارد مهمی است که روی عملکرد خودرو تأثیر گذاشته و می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. علت نشتی بنزین خودرو را به موارد مختلفی نسبت می‌دهند و راه‌حل‌های مختلفی نیز برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود. اینکه بدانیم چه علائمی برای نشت بنزین وجود دارد و برای هرکدام چه راه‌حلی توصیه می‌شود را در این مقاله توضیح می‌دهیم. همچنین در صورت نیاز به خرید واکس لاستیک خودرو با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از تولیدی هافنر، می‌توانید کلیک نمایید.

 

علائم نشتی بنزین از خودرو

نشانه‌های نشتی بنزین عبارت‌اند از:

  • بنزین از زیر ماشین می‌ریزد

این مورد یکی از واضح‌ترین علائمی است که برای نشتی بنزین می‌توان مشاهده کرد. زمانی که مدتی ماشین را در جایی پارک کنید و ببینید در زیر خودرو مقداری بنزین تجمع کرده می‌تواند یکی از مهم‌ترین نشانه‌های نشتی بنزین باشد. بنابراین بهتر است زمانی که خودرو را از پارک خارج می‌کنید، به قسمت زیر آن توجه کنید که آیا بنزینی روی زمین پخش شده یا خیر؟

  • در زمان رانندگی بوی بنزین را استشمام کنید

زمانی که بوی بنزین را در کابین خودرو استشمام کنید،باید به نشتی بنزین شک کنید. البته ممکن است این بو به دلیل ریخته شدن بنزین روی بدنه خودرو باشد، ولی در هر صورت بهتر است وضعیت نشتی بنزین را چک کنید.

  • بخار را روی لوله انتقال بنزین مشاهده کنید

ممکن است لوله‌های انتقال سوخت دچار آسیب شده باشد . در این صورت روی لوله‌ها انتقال قطرات مرطوبی دیده می‌شود. بهتر است برای بررسی سری به لوله اگزوز بزنید و وجود بخار روی لوله‌ها را بررسی کنید.

  • سطح بنزین به صورت غیرطبیعی کاهش پیدا کند

زمانی که به صورت غیر عادی میزان بنزین کم شود، باید به نشتی آن شک کرد. بهتر است این مشکل را بررسی کرده و از وجود و یا نبود نشتی مطمئن شوید.

 

علت نشت بنزین از پمپ بنزین

 

علت نشت بنزین از پمپ بنزین

از جمله مهم‌ترین دلایل نشت بنزین از باک خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باک خودرو آسیب ببیند

باک خودرو ممکن است در اثر ضربه در تصادفات رانندگی، فرسودگی و یا شکستگی دچار آسیب شده و باعث نشتی بنزین شود. در این صورت هزینه‌های زیادی برای راننده به بار خواهد آورد.

  • شلنگ دریچه باک خراب شده باشد

شلنگ دریچه باک برای انتقال بنزین از باک به موتور کاربرد دارد. در صورتی که این قطعه آسیب ببیند نمی‌تواند بنزین را در خود نگه دارد. سرویس‌های دوره‌ای به رفع این مشکل کمک زیادی می‌کند.

  • در باک کامل بسته نشده باشد

درپوش باک غیر از اینکه باعث پوشش محفظه بنزین می‌شود، برای نگهداری بخار بنزین نیز مؤثر است و باعث می‌شود تا فشار مناسب در باک بنزین حفظ شود. بنابراین بسته و محکم  نشدن در باک باعث بروز نشتی بنزین می‌شود.

  • پمپ بنزین خودرو خراب باشد

زمانی که پمپ بنزین خراب شده باشد، باعث نشتی آن می‌شود. بوی بنزین در کابین پیچیده و مشکلاتی برای راننده و سرنشینان ایجاد می‌کند. حتی در موارد حادتر می‌تواند منجر به آتش‌سوزی نیز بشود.

  • سیسم تزریق سوخت خراب شده باشد

انژکتور می‌تواند یکی از علل نشتی بنزین در خودرو باشد. قسمت‌های از انژکتور مانند سیلر پلاستیکی در پایین و یا حلقه او شکل در بالای آن ممکن است دچار فرسایش، پارگی و یا ترک‌خوردگی شود.

 

نشت بنزین از زیر ماشین

محصولات هافنر

نشت بنزین از زیر ماشین

نشت بنزین از قسمت زیر خودرو یکی از بارزترین علائم برای وجود مشکل در خودرو است. ممکن است این نشتی مختصر بوده و راننده بتواند مشکل را برطرف کند. در غیر این صورت لازم است با مراجعه به تعمیرکاران ماهر و مجرب، مشکل برطرف شود. زیرا نشت بنزین خطرات مالی و جانی زیادی برای راننده و سایر افراد به دنبال دارد.

 

علت نشت بنزین از انژکتور

در خودروهایی که موتور آن‌ها از سیستم انژکتوری برای احتراق در داخل سیلندر استفاده می‌کند، ممکن است در قسمتی‌هایی از آن از جمله زیر سیلر پلاستیکی نشتی بنزین را مشاهده کنید. سیلر در اثر زمان ممکن است دچار فرسایش و  کهنگی شده و کیفیت خود را از دست بدهد. یا اینکه وردی بنزین به انژکتور درست نصب نشده باشد. در این صورت نشتی بنزین را شاهد بوده و باید برای سرویس‌های دوره‌ای اقدام کنید.

 

عواقب نشت بنزین از باک

عدم توجه به  نشتی بنزین از باک عواقب زیاد و خطرناکی را می‌تواند به دنبال داشته باشد. یکی از این عواقب احتمال آتش‌سوزی است. قابل اشتعال بودن بنزین و نشت آن در محلی نزدیک به خودرو باعث می‌شود تا با کوچک‌ترین جرقه، اشتعال رخ داده و خطرات جانی و مالی زیادی به همراه داشته باشد. یکی دیگر از عواقب آن پخش بوی بنزین است که به دلیل داشتن مونواکسید کربن می‌تواند خطرآفرین باشد. ممکن است باعث گیجی، تاری دید، سردرد و یا سرگیجه در راننده شده و احتمال بروز تصادفات و سوانح را به شدت افزایش می‌دهد.

 

چگونگی تعمیر نشتی باک بنزین ماشین

 

چگونگی تعمیر نشتی باک بنزین ماشین

برای گرفتن نشتی بنزین از خودرو باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا باید خودرو با کمک جک به سمت بالا کشیده شود تا بتوان محل دقیق نشتی را چک کرد. هرچند ممکن است این نشتی از یک سوراخ بسیار ریز باشد و یا اینکه سوراخ به اندازه زیادی درشت شده باشد.

برای اینکه خطری افراد را تهدید نکند، باید باک بنزین را خالی کرد. باید مطمئن شوید که هیچ اثری از بنزین در اطراف و نزدیک باک وجود نداشته باشد.

در این مرحله با سمباده سطح کار را آماده کرد. اگر سیلر دو قسمتی باشد، ابتدا ماده پروکسی رو کاملاً با سیلر  مخلوط کنید تا چسبندگی سیلر بالاتر رفته و جلوی نشتی را بگیرد. مقدار سیلر را بیشتر در نظر بگیرید تا مقاومت بالایی داشته باشد. معمولاً یک یا دو روز برای این کار باید زمان بگذارید و اگر در مناطق سرد زندگی می‌کنید، مدت زمان نیز باید افزایش پیدا کند.

 

کلام آخر

هافنر تولیدکننده انواع تجهیزات شستشو خودرو تلاش داشت در این مقاله به علل نشت بنزین در خودروها و نحوه تعمیر آن نگاهی داشته باشد. نشت بنزین از خودرو خرابی بسیار مهم در خودرو است که هر چه سریع‌تر باید رفع شود.

مقالات دیگر هافنرواش

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x